Rogier Bruggeman, Veroni Engelhart en Anna Kuiper (voorheen ZIGT) lanceren Nieuwe Lente

04-04-2024 (12:14) - Bureaus

Sinds de symbolische datum 2-4-24 is Nieuwe Lente officieel in de lucht. Nieuwe Lente levert op maat consultancy aan adverteerders, bureaus en media-exploitanten. Van mediastrategie & advies tot samenwerkingsoptimalisatie en van pitchbegeleiding tot trainingen & workshops.

Nieuwe Lente concurreert niet met full service mediabureaus, maar wil juist aanvullend een rol spelen voor zowel adverteerder als media- of reclamebureau. Advisering staat echt centraal, er wordt bijvoorbeeld geen eigen backoffice opgericht.

Anna, Veroni en Rogier hebben de afgelopen 15 jaar samengewerkt bij ZIGT, waar zij ook onderdeel van het management team waren. Met deze nieuwe start leggen ze weer volledig de focus op het adviseren van opdrachtgevers, welke dan ook ervaren professionals aan tafel krijgen. Naast de drie oprichters kan dit ook Carla Ebbers zijn. Zij heeft ook lang bij ZIGT gewerkt en sluit als freelance consultant aan bij Nieuwe Lente.

De naam Nieuwe Lente kent het gedicht ‘Mei’ van Herman Gorter uit 1889 als inspiratiebron. De eerste regel is één van de beroemdste dichtregels uit de Nederlandse literatuurgeschiedenis; ‘Een nieuwe lente en een nieuw geluid.’ “Voor onszelf start het ondernemerschap natuurlijk ook in een nieuwe lente en we laten hiermee een nieuw geluid horen in de markt”, aldus de oprichters. “We gaan graag voor opdrachtgevers aan de slag die behoefte hebben aan een nieuw geluid. Bijvoorbeeld als ze verfrissing zoeken in hun strategie of samenwerking. Ons geluid is scherp en kritisch, maar altijd opbouwend en verbindend. Zo kunnen merken groeien en mensen bloeien. En uiteraard niet alleen in de lente, maar in alle seizoenen.”
 


Media

Marketing

Economisch