Schreiner & Van Bokkel wordt SVBmedia
02-06-2008 (09:50) - Bureaus
Schreiner & Van Bokkel, één van de grootste mediabureaus in Nederland en opgericht in 1991, heeft zijn naam veranderd in SVBmedia. Deze naamsverandering komt voort uit een steeds verdergaande professionalisering die het mediabureau heeft doorgemaakt. Bovendien sluit de nieuwe naam aan bij de huidige marktontwikkelingen en benadrukt het de centrale positie van media. De link naar het verleden blijft bestaan, de naam verwijst naar de oprichters van het bureau, Pierre Schreiner en Frans van Bokkel. SVBmedia is onderdeel van PUBLIGroupe, een Zwitserse beursgenoteerde onderneming die zich bezighoudt met het vermarkten van commerciële communicatie in Europa en daarbuiten. Het van oorsprong Nederlandse SVBmedia is een full service mediabureau dat zich voornamelijk richt op ondernemingen in het middensegment en dat zijn diensten strategie, planning, inkoop, executie en administratie verleent voor alle mediumtypes. Verder speelt het bureau met webbased serviceproducten, als een opmaakmodule voor digitale advertenties, in op web 2.0-ontwikkelingen. De dienstverlening en omzet op het gebied van interactieve media services is de laatste jaren sterk gestegen door investeringen in personeel en middelen.H&M
In totaal werkt SVBmedia voor zo’n 600 adverteerders en reclamebureaus, zowel regionaal als (inter)nationaal. Enkele toonaangevende klanten zijn: Toyota, Suzuki, Velux, Fontys Hogescholen, Jensen en het Zweedse Hennes & Mauritz (H&M). Voor H&M werkte het bureau onder meer mee aan de wereldwijde ‘Cavalli’-campagne van de gelijknamige Italiaanse ontwerper.