Selmore/DotControl gaan aan de slag met Expert
Expert werkt in 2023 aan herkenbaarheid, aanspreekbaarheid en relevantie. Om een nieuwe campagne te lanceren, zocht Expert een creatieve partner om de campagne te ontwikkelen. Die heeft het elektronica-retailbedrijf gevonden in Selmore/DotControl.
De samenwerking tussen Expert en Selmore/DotControl kwam op een bijzondere wijze tot stand. Expert koos er namelijk voor om via een video-oproep op Linkedin op zoek te gaan naar creatieve bureaus. Ruim 100 bureaus lieten in een reactie weten die uitdaging met Expert aan te willen gaan.
Creatieve manier
De opdracht was Expert opnieuw voor te stellen aan de Nederlandse consument. Expert: “Beslist niet om onszelf opnieuw uit te vinden. We zijn goed zoals we zijn. We kennen onze sterke kanten, maar we waren op zoek naar een creatieve manier om dat te vertellen aan héél Nederland.”
Rijke geschiedenis
Creatief bureau Selmore en digitaal bureau DotControl: “Wij werken graag voor merken met een rijke geschiedenis. Expert is zo’n merk. Bovendien sprak de manier waarop Expert de werving deed ons aan: opvallend, uniek, buiten de gebaande paden.”
Lenig concept
In de uiteindelijke keus van Expert voor Selmore/DotControl gaf de combinatie van creativiteit, data en technologie de doorslag. Al deze factoren hebben geleid tot een campagne met 'een lenig concept', waarin alle facetten van Expert aandacht krijgen. Binnenkort - nog voor de zomer - volgt de officiële lancering. Dan wordt duidelijk wie er allemaal 'wijzer worden van Expert'.