Serge Steijn en Jolande Tjeerdema partners bij Sterke Leiders
De komst van Serge Steijn en Jolande Tjeerdema past bij de ambitie van Sterke Leiders om dé coaching boutique voor de reclame- en marketingwereld te worden. Beiden hebben veel leiderschapservaring opgedaan in de branche en hebben, net als de huidige partners, enige tijd geleden de afslag genomen naar leiderschap- en executive coaching.
Serge Steijn is voormalig oprichter en CEO van Doom&Dickson. Het bureau dat in 2006 verkocht werd aan TBWA/. Hij werkt al jaren als leiderschapscoach in binnen- en buitenland. Hij werkte met meer dan honderd individuele leiders en managementteams en ontwierp onder meer programma's voor jonge talenten. Zijn opleiding deed hij onder meer bij CTI in Londen en bij de Leadership Circle, waar hij regelmatig voor heeft gewerkt als executive coach.
Serge Steijn: ‘Een belangrijk motief om mij aan te sluiten, is de focus van Sterke Leiders op de marketing- en communicatiewereld. Het is heel mooi om met deze inspirerende partners te werken in de wereld waarin ik zelf ben opgegroeid.'
Jolande Tjeerdema heeft als Operations Director bij grote (netnetwerk)bureaus en social media agencies de focus op optimalisatie. Ze heeft vele teams aangestuurd, nieuwe proposities opgezet en ze heeft de kennis en ervaring om een organisatie in te richten die werkt voor het hele bedrijf. Transactionele Analyse (TA) en Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) gebruikt zij voor betere communicatie en doelgerichte verandering. Ze is internationaal gecertificeerd NLP Master Coach en richt zich op persoonlijk leiderschap, coaching van leiders en training van teams.
Jolande Tjeerdema: ‘Persoonlijk leiderschap gaat over leiding geven aan anderen en over leiding geven aan jezelf. Daarvoor is persoonlijke verandering nodig. Ik verheug me erop om met Sterke Leiders mensen uit onze eigen branche te inspireren om een betere (of volgende?) versie van zichzelf te worden.’
Lodewijk van der Peet is blij met de kost van de twee nieuwe partners:‘Door de komst van Serge en Jolande kunnen we nu als team betere workshops en teamdagen opzetten die bureaus en adverteerders écht kunnen helpen met persoonlijk leiderschap. Maar ook met presentatie-skills en het bevorderen van een veilige werkomgeving. Omdat we allemaal uit de branche komen hebben we aan een half woord genoeg.’