Socialmediabureau Macaw aan de slag voor elektrisch automerk GWM ORA
Digital en Socialmediabureau Macaw gaat aan de slag voor de Duitse importeur van het elektrische automerk GWM ORA. Het verzorgt de socialmediacommunicatie voor de marktintroductie van de compacte elektrische auto ‘ORA Funky Cat’ op de Duitse markt.
Macaw is verantwoordelijk voor de socialmediacommunicatie: van de strategische ontwikkeling van de kanalen, de planning en productie van creatieve content tot community management en continue analyses. Macaw kreeg de opdracht vanwege haar succesvolle socialmedia-activiteiten voor Mitsubishi Motors in Duitsland.
Met de ORA Funky Cat als haar eerste elektrische voertuig in Duitsland wil GWM ORA vooral een doelgroep aanspreken die openstaat voor nieuwe merken, nieuwe bedieningstechnologieën en alternatieve aandrijfconcepten.
‘Het is een eer en uitdaging om dit merk op de Duitse automarkt – waar veel sterke spelers actief zijn – te introduceren’, aldus Olivier Winkler, head of social media bij Macaw. ‘Maar ons credo is niet voor niets: challenge accepted. Met onze expertise en ervaring voor vergelijkbare jonge merken en onze creativiteit en passie, willen we de doelgroep van de ORA Funky Cat via passende socialmedia-activiteiten bereiken.’
Christian Andersen, General Manager Marketing & PR bij Frey Import Services: ‘GWM ORA is een nieuw merk dat bewust voor een andere aanpak kiest. De compacte voertuigen zijn bijvoorbeeld uitgerust met een innovatief systeem voor spraakbediening dat luistert naar de wensen van de bestuurder en zo een echte metgezel op de weg wordt, en met tal van features uit het premium segment. Ook met de communicatie slaat het bedrijf bewust andere wegen in. Dit geeft het merk GWM ORA en zijn producten een uniek, onmiskenbaar gezicht. We kijken ernaar uit om met Macaw samen te werken.’