Springbok zet in op AI met Mieke De Ketelaere als board member

15-02-2023 (07:00) - Bureaus

Deze maand is Mieke De Ketelaere gestart als nieuwste board member bij Springbok. Als bestuurder zal ze Springbok bijstaan om met creativiteit en technologie een positieve bijdrage te leveren aan merken, mensen en maatschappij. Springbok verwacht dat Duurzame AI, of AI inzetten rekening houden met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, disruptief zal zijn in reclame en marketing en De Ketelaere zal helpen om een voortrekkersrol te spelen.

Mieke De Ketelaere (adjunct-professor aan de Vlerick Business School en auteur van onder meer Wanted: Human AI Translators) is een autoriteit op het gebied van AI en geen onbekende voor Springbok. Met haar eerdere ervaring in data- en marketingautomatisering bij SAS en Selligent is ze al jaren een van de koplopers en adviseur in het netwerk.

Tech en empathie

Ze focust zich op de balans tussen people, planet en profit binnen digitalisering. “Daarom werk ik graag met jonge mensen”, legt De Ketelaere uit. “Deze generatie is veel meer bezig met duurzaamheid en de ethische aspecten van technologie. Dat zie je ook bij Springbok. Dat AI een steeds grotere rol gaat spelen mag duidelijk zijn, maar dat betekent niet dat mensen overbodig worden. Integendeel. Menselijke vaardigheden zoals empathie en inlevingsvermogen zijn juist essentieel in de toekomst. Springbok is daar heel goed in. Ze kijken op een constructieve manier naar technologie door zich af te vragen wat voor impact het gaat hebben op mensen en de maatschappij. De combinatie van technische kennis en empathie levert veel meer op dan de som van zijn delen.”

Kim Verhaeghen, oprichter van Springbok: “In het kader van onze internationale groeiambities vinden we het belangrijk om ons te omringen met ervaren adviseurs die het verschil maken. We zijn trots dat Mieke zich als gerenommeerd tech-expert mee aansluit. Ze heeft bovendien het hart op de juiste plaats als het gaat om ethics en business as a force for good, waardoor ze erg goed past bij de missie van Springbok. We werken aan het opleiden van een nieuwe generatie mensen die AI juist leert inzetten met positieve gevolgen voor mens en maatschappij.”

Bij Springbok werken ruim 400 mensen op het snijvlak van purpose, data en creativiteit.
 


Media

Marketing

Economisch