Stichting Reframe gelanceerd

10-11-2023 (17:59) - Bureaus

Reframe is een initiatief vanuit de Nederlandse Marketing industrie en zet zich in om Diversiteit en Inclusie te versnellen binnen de industrie

Stichting Reframe is ontstaan vanuit Dutch Marketing Diversity - een initiatief van de ADCN, VIA en (voorheen) MWG. De stichting streeft ernaar om de DEI transformatie in de Nederlandse marketing industrie te versnellen om op die manier bij te dragen aan een inclusievere samenleving.

Reframe is een initiatief dat wordt gedragen door 8 bestuursleden. Bestuursleden die afkomstig zijn vanuit de verschillende hoeken van onze industrie. De bestuursleden van Reframe zijn: Ahmed Ait Moha, Anna Maria Vujinovic, Baba Touré, Dinesh Sonak, Jamal Jama, Nicole van der Burgh, Niem Tewarie & Remco Dongor.

Reframe wil de transformatie versnellen door projecten op te starten met bestaande (branche) organisaties. Hierbij staat het creëren van verbindingen centraal: tussen de organisaties alsook met de community van DEI experts rondom Reframe. De stichting zal werken aan de hand van 4 pijlers: Research, Talent, The Work & Education. Hierbij is het doel altijd dat de nieuwe initiatieven onderdeel worden van de bestaande organisaties en structuren in ons vak.

‘‘We geloven er bij Reframe in dat we als industrie rondom dit thema meer moeten samenwerken. Alleen dan leren we van elkaars perspectieven en ervaringen en werken we op een duurzame manier aan een inclusievere industrie, inclusiever werk en hopelijk ook een inclusievere samenleving”, stelt Baba Touré (voorzitter van Reframe).

Reframe organiseerde op 9 november de eerste Reframe dag waarbij in samenwerking met de VIA, BVA, Stichting Studiezalen, Dutch Digital Design, Plus Plus One, Data & Insights Network, ADCN en RA*W werd gekeken naar het opzetten en integreren van initiatieven vanuit een gezamenlijk belang en agenda.

Naast deze eerste initiatieven heeft Reframe onder meer partnerships met Springbok, Unilever en Ad Alliance. De twee laatstgenoemde zijn tevens sponsorpartners van Reframe.

 

 


Media

Marketing

Economisch