Sunny Cars kiest voor samenwerking met Mediaplus
Sunny Cars - Europese aanbieders van huurauto’s - kiest voor Mediaplus (onderdeel van Serviceplan Group) als samenwerkingspartner op het gebied van media. Het bureau gaat Sunny Cars ondersteunen bij de mediastrategie, planning, inkoop en executie van zowel offline als online kanalen, en de gehele social mediastrategie en contentcreatie.
Sunny Cars wil zich gaan focussen op het verhogen van de naamsbekendheid onder vakantiegangers en kiest hierbij voor de geïntegreerde aanpak van media en creatie waar Serviceplan Group voor staat.
Propositie
Als jarenlange preferred partner van alle Nederlandse reisbureauketens en touroperators als Sunweb en TUI - heeft Sunny Cars nu de ambitie om verder te groeien binnen het B2C-segment. Met deze eerste campagne introduceert Sunny Cars zich bij de Nederlandse vakantieganger als dé partij die hen volledig ontzorgt tijdens de vakantie als het op autohuur aankomt.
Samenwerkingsplan
Mediaplus ontwikkelde een social always-on strategie om het hele jaar door zichtbaar te zijn bij de verschillende doelgroepen. Hierbij worden de boekingsdata van verschillende communities gebruikt om de doelgroep te bereiken met een boodschap die past bij hun interesses en de fase in hun customer journey. Naast de strategieontwikkeling wordt er ook social content gecreëerd door het creatieve bureaulabel Serviceplan.
De mediacampagne op Radio en Online video ging afgelopen week van start en wordt ingezet om de naamsbekendheid en propositiebekendheid te verhogen. Het effect van de campagne zal vervolgens worden gemeten door het Data, Research & Insights team van Mediaplus.
Relevante boodschap
Frans van Lavieren, campagne- en brand marketeer bij Sunny Cars: “Samen met Mediaplus en Serviceplan hebben we zeer gerichte content gemaakt. Zo is er voor iedere doelgroep in iedere fase van de customer journey een relevante, passende boodschap.”
Korte lijntjes
Tom Huijgen, Social Media Director bij Mediaplus: “Het team dat binnen ons House of Communication werkzaam is voor Sunny Cars, is vanuit alle disciplines vertegenwoordigd. Dat zorgt voor korte lijntjes en snelheid waarmee we eventuele aanpassingen kunnen doen. Zo zorgen we ervoor dat aangepaste boodschappen altijd volledig geïntegreerd kunnen worden over alle disciplines en in de totale marcom-mix van Sunny Cars.”