SuperHeroes lanceert recessie helper voor twijfelende marketeers
De hoge inflatie en dreigende recessie zorgen ervoor dat veel merken hun marketingbudgetten kritisch bekijken. Maar hoe kun je bezuinigen op je marketingbudget zonder in te leveren op merkgroei? Om deze moeilijke beslissingen wat makkelijker te maken lanceert SuperHeroes vandaag ‘de recessie helper’: SlashorStash.com.
“Slash” je het activeringsbudget en “stash” je het influencer-budget? Of misschien verlaag je liever het budget voor sociale media om de campagne-extensie te redden? De site biedt hulp uit onverwachte hoek: zoals cheerleaders die de impact van inflatie uitleggen of een Elvis-pop die waarschuwt voor het risico van te vroeg bezuinigen.
“Van grote merken tot scale-ups, over de hele wereld worstelen ze allemaal met de vraag hoe het beste te reageren op inflatie en recessie. Kun je van een recessie een kans maken, of is het beter te snijden in je marketingbudget?” zegt Rogier Vijverberg, één van de twee oprichters van SuperHeroes en de in New York gevestigde wereldwijde ECD. “Slash of Stash geeft merken waardevolle inzichten om een economische terugval op te kunnen vangen, met onze kenmerkende knipoog. Het is een serieus onderwerp, maar laten we het toegankelijk houden.”
Zoveel mogelijk eruit halen
De missie van SuperHeroes is “saving the world from boring advertising” en met slinkende budgetten wordt het alleen maar belangrijker om zoveel mogelijk uit je creatie budget te halen. Django Weisz Blanchetta: “SlashorStash.com is hier een goed voorbeeld van, waarbij we Fiverr hebben ingezet om 's werelds meest betaalbare en entertainende recessie-experts te vinden.”