SuperHeroes lanceert street art studio JIMMY
Wolkenkrabbers die van vorm veranderen, luxe tassen die de straat overnemen, een New Yorkse ‘corner shop’ die het luchtruim kiest - ze zijn onderdeel van een groeiend aantal mixed reality social media posts die viraal gaan.
Om deze nieuwe content categorie verder te ontwikkelen lanceert SuperHeroes een nieuwe digital street art studio JIMMY. De studio brengt 's-werelds beste digital creators samen in een collectief, met als doel om ‘not boring advertising’ voor merken te ontwikkelen voor onder andere TikTok, Instagram en YouTube.
JIMMY werkt al samen met SuperHeroes global klant Lenovo, waarvoor het mixed reality digital street art films en video's ontwikkelt om de Lenovo Yoga-laptops te promoten. Het collectief kent een vliegende start, met een reeks nieuwe klanten die binnenkort live gaan.
‘thumb stopping’
"Reclame moet ‘thumb stopping’ zijn - het valt voor merken niet mee om aandacht te krijgen tegenwoordig", legt Django Weisz Blanchetta, oprichter en Chief Executive Hero bij SuperHeroes, uit. "Digital street art (soms wordt het ook wel ‘faux out of home’ genoemd) is een snel groeiende discipline met verrassende storytelling, een super goede manier om de sociale ruis te doorbreken."
Het JIMMY-collectief bestaat uit toonaangevende en opkomende creators uit de digital art scene, met projecten van sneaker drops tot winkelactivaties, toeristische campagnes en fashion shows. JIMMY creators zijn onder andere @hati.hati.mas, @Shanef 3d , @marblemannequin, @mreGFX, @shutterauthority, @3Dfiti, @djbehar en @camylbuena.
“Merken zijn nieuwsgierig om digital street art te verkennen. Het opent de deur naar nieuwe manieren om producten en diensten te promoten”, zegt creator Camyl Buena. "Ik zie digital street art als de toekomst van digital marketing - en daarom heb ik me bij JIMMY aangesloten."
Digital street art biedt kansen voor merken die willen opvallen op TikTok, Instagram, YouTube of in out-of-home. JIMMY-creators werken vanuit klantbriefings en kunnen strategisch en/of creatief worden ondersteund door SuperHeroes.
"Er komen continu geweldige nieuwe tools op de markt, van AI oplossingen tot 3D recording op je smartphone, waarmee creativiteit flink wordt versneld", legt Weisz Blanchetta uit. “Voor de JIMMY creators is de wereld hun canvas, en dat valt op. Het is al heel effectief in onze Lenovo Yoga-campagnes, op bereik, betrokkenheid en merk impact. En dit is nog maar het begin.”