Tennisbond KNLTB kiest Team5pm als hun strategische TikTok-partner
De Nederlandse tennisbond KNLTB slaat de handen ineen met Team5pm. Met een TikTok-strategie op basis van onderzoek hopen KNLTB en Team5pm de online zichtbaarheid van tennis onder jongeren te vergroten.
Team5pm is verantwoordelijk voor de creatie en distributie van de TikTok-video’s en de optimalisatie van het TikTok-kanaal.
Populariteit tennis vergroten met TikTok
Samen met een groep jeugdambassadeurs ontwikkelde KNLTB in Q2 van dit jaar ‘MuurMasters’ - een YouTube-serie gericht op de binding met jeugdleden te versterken. De in-house productiestudio van Team5pm vertaalt deze long-form YouTube-video’s door naar geschikte short-form video-edits voor TikTok. Daarnaast heeft de agency een contentstrategie ontwikkeld bestaande uit meerdere tennis-formats die in juni, met de lancering van het TikTok-kanaal, live zijn gegaan.
Veelbelovende eerste resultaten
“Samen met de videospecialisten van Team5pm zijn we erg druk geweest met de TikTok-lancering van KNLTB. Het is dan ook geweldig om te zien dat we met onze tweede video na 48 uur organisch al 225K views hebben behaald", zegt Lotte Onland, Coördinator Online Content KNLTB. “De eerste resultaten laten zien dat de kijkers ook écht de jongeren zijn. Een doelgroep waar we voorheen moeite mee hebben gehad om direct te bereiken. ”
“Vanuit onze roots op YouTube hebben wij een data-gedreven aanpak ontwikkeld. Deze vertalen we nu succesvol door naar andere videoplatforms.", aldus Ronen Wolf, CCO Team5pm. “Ik ben enorm trots op onze TikTok-samenwerking met KNLTB. Samen laten we zien dat je als merk aan de hand van dedicated TikTok-content de jongeren op een nieuwe manier kan bereiken.”