The Valley spinn-off 270 Degrees zet in op 3D voor web en mobile

25-10-2022 (11:03) - Bureaus

270 Degrees is een spin-off van The Valley en wil een nieuwe standaard in productbeleving zetten. De startup visualiseert producten in 3D en maakt ze beschikbaar op Web en Mobile. Hun missie: online productbeleving schaalbaar, betaalbaar en bereikbaar maken voor iedereen. 

Roel Gijsbers en Maurits Koekoek, gezamenlijk goed voor meer dan 25 jaar aan ervaring bij The Valley, hebben award winning werk afgeleverd met klanten als Nike TEAM en FC Utrecht. Nu is het tijd voor de volgende stap. Vanaf 1 september is de startup 270 Degrees een feit met als belangrijkste missie: 3D experience mogelijk maken voor iedereen.

hoge verwachtingen

Ontstaan als een spin-off en nu op eigen benen. 270 Degrees heeft grote ambities alsdus managing director Roel Gijsbers: “De nieuwe generatie heeft hoge verwachtingen van digitale ervaringen die zij voorgeschoteld krijgt. Mijn zoon van 12 wil producten op Web en Mobile als het ware kunnen voelen en aanraken. Tijdens mijn trips met Nike heb ik ervaren dat dit ook in de rest van Europa het geval is. Los van het feit dat ik zelf enthousiast word van het creëren van ‘Digital Twins’, vind ik het nog belangrijker dat iedere ondernemer tegemoet kan komen aan deze verwachtingen. Daar spelen we met 270 Degrees op in”

Maurits Koekoek (CTO): “Het creëren van een 3D object is niet nieuw, maar de integratie met Web en Mobile wel. Wij nemen het complete proces, van scannen tot livegang, inclusief de technische implementatie uit handen dankzij onze SaaS-oplossing. Het enige wat er voor de klant overblijft is het toevoegen van onze plug-in aan hun platform. Het resultaat is een full 3D visualisatie van hoge kwaliteit, interactief, altijd beschikbaar en altijd up-to-date.”


 


Media

Marketing

Economisch