Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam
DDB Amsterdam heeft laten zien hoe de merkcampagne, met het merkkarakter Roy, de komende jaren gaat bijdragen aan de groei van Toyota in Nederland.
DDB-bureau Etcetera won in 2016 ook al de pitch om het Toyota-account. Dat traject werd eveneens begeleid vanuit 3MO. Nu heeft Toyota opnieuw DDB Amsterdam gekozen als strategisch en creatief partner voor alle merkcommunicatie.
Rijk verhaal
Luuk Maes, Head of Marketing communication Toyota & Lexus: we wilden zeker weten of we nog goed zaten voor de volgende stappen die we willen maken. Dat is heel duidelijk geworden. DDB heeft een rijk verhaal gepresenteerd. Waaruit blijkt dat zij duidelijke visie hebben op het merk Toyota op zijn allerbeste dag. En ook hoe het merkconstruct creatief het beste uitgebouwd kan worden in de komende jaren. De uitwerking qua brand property was het best doordacht en vormgegeven. We hebben gekozen voor het strategische fundament en de integrale aanpak met alle creatieve ideeën voor alle fasen en doelgroepen. Het is prachtig om alle contentideeën te zien waarmee ze nu al invulling geven aan de lange termijn.
Verder groeien
Pol Hoenderboom, DDB Amsterdam: Het is natuurlijk fantastisch dat we deze pitch gewonnen hebben. Zeker wanneer je hoort dat de uitslag al direct duidelijk was. Het voelt als het winnen van een nieuwe klant. We hebben bewust heel ver vooruitgekeken hoe we met Roy, ons merkkarakter, het merk verder kunnen laten groeien. Niet alleen op tv, maar ook met verrassende content ideeën voor alle kanalen t/m de dealer aan toe. Parallel aan de pitch werkten we nog aan de productie van de campagne die een paar weken geleden live ging. Wij moesten alles strikt scheiden, wat in de praktijk voelde als een dubbele uitdaging. Beide opdrachten hebben we uitstekend gedaan. We hebben het begin van een mooie nieuwe merkcampagne neergezet en ik kan dan ook niet wachten deze de komende jaren nog verder uit te bouwen.