Tribal DDB krijgt 4 Webby-nominaties

11-04-2008 (10:38) - Bureaus

De nominaties voor de prestigieuze Webby Awards, ‘de Oscars van het internet’ zijn bekendgemaakt. Met twee nominaties en twee ‘Official Honorees’ is Tribal DDB Amsterdam voorlopig het succesvolste Nederlandse bureau. Zowel campagnes van Philips als Centraal Beheer Achmea maken kans in de prijzen te vallen.

De Philips Seduction by Light-campagne, tot stand gekomen in een nauwe samenwerking tussen Tribal DDB New York, London en Amsterdam (aangestuurd vanuit Amsterdam) leverde een nominatie op in de categorie ‘Websites’ (consumer electronics). Om de nieuwe lijn Philips amBX-randapparatuur voor PC-games te promoten ontwikkelde Tribal DDB Amsterdam een zeer succesvolle virale film, die tot ‘Official Honoree’ werd uitgeroepen in de categorie ‘Viral Marketing’.

Ook de campagnes van Centraal Beheer Achmea doen het goed. ‘Ambulanssi The Game’, de opvolger van de zeer succesvolle gamecommercial ‘Calucci The Game’ die eerder een Spinaward won, werd ‘Official Honoree’ in de categorie 'Game or Application'. 'Corporate Warming - klimaatverandering op de werkvloer'  heeft niet alleen 'B.V. Nederland' verwarmd, maar ook de jury. De parodie op Al Gore’s ‘Inconvenient Truth’ is goed voor een nominatie in de categorie 'Rich Media Single: BtoB'.

De 12e editie van de Webby Awards ontving dit jaar tienduizend inzendingen uit meer dan zestig landen. Tot 1 mei kan het publiek nog zijn stem uit brengen op http://pv.webbyawards.com.

Media

Marketing

Economisch