TriplePro en BAMMBOO bundelen krachten
TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen vanaf medio september 2023. Dit markeert de start van een nieuwe, krachtige samenwerking in de Nederlandse markt voor product- en marketing services.
BAMMBOO, gevestigd in Amsterdam, staat bekend als een van de eerste Growth Hacking agencies in Europa met ruim 8 jaar ervaring en de begeleiding van ruim 150 klant trajecten. TriplePro, met haar hoofdkantoor in Groningen en 40 marketing specialisten, is al 16 jaar een autoriteit in de regio en heeft een sterke reputatie opgebouwd, zowel lokaal als nationaal, bij het MKB.
Behoefte aan combinatie
Beide bedrijven zien een groeiende behoefte aan een combinatie tussen business, marketingstrategie en een full-funnel aanpak. Veel bedrijven missen een strategische laag in hun marketinginspanningen, waardoor een effectieve vertaling vanuit klantbehoeften naar productoptimalisatie vaak ontbreekt. Hiermee blijven juist de echte groeikansen liggen, met ontevredenheid tot gevolg.
Schaars
"Met deze samenwerking vullen we dat gat op. We combineren de strategische growth hacking expertise van BAMMBOO met de full-funnel marketing services van TriplePro. Een propositie die momenteel schaars is in de markt. Veel scale-ups en MKB bedrijven missen namelijk inzicht in de effectiviteit van hun marketinginspanningen, ervaren een tekort aan expertise en hebben moeite met het realiseren van duurzame groei." voegt Jonard Rood, mede-eigenaar van BAMMBOO, toe.
Scale-ups
Beide bedrijven richten zich met hun gezamenlijke propositie op scale-ups die SaaS-oplossingen bieden en dienstverlenende bedrijven (MKB+). "Met het bundelen van onze krachten creëren we een situatie waarbij bedrijven niet meer hoeven te switchen tussen bureaus omdat we vanaf nu alle disciplines ten aanzien van groei onder één dak hebben. Daarmee bieden we een complete oplossing voor bedrijven die hun groei ambities willen verwezenlijken.” zegt Rood.
Groeikansen
In deze samenstelling komen Growth Hacking en online marketing perfect samen. De kern van de samenwerking draait om afstemming en optimalisatie tussen propositie en klantbehoeften. Aan de hand van speciaal ontwikkelde canvassen, audits en strategische sessies worden groeikansen gedefinieerd. Deze worden vertaald naar een backlog met data-gedreven experimenten over alle fases van de funnel, van marketing tot product. De projectteams worden op maat samengesteld en werken in sprints aan de beoogde groeidoelstellingen.