UbachsWisbrun/JWT naar Ierland

02-04-2009 (10:59) - Bureaus

‘Go where Ireland takes you’, is de nieuwe pay off van de landelijke reclamecampagne van Ierland Toerisme die gisteren op 1 april van start ging. Ierland heeft bij veel consumenten een positief imago. Hoe dichtbij het ook ligt, lang niet alle Nederlanders weten wat ze te wachten staat als ze voet aan Ierse wal zetten. Er is veel meer in Ierland te zien dan wat je leest in een reisgids. Juist als je de gebaande paden verlaat, beleef je de mooiste momenten. Internationaal reclamebureau UbachsWisbrun/JWT heeft dit gegeven vertaald naar een tot de verbeeldingsprekende radio en internetcampagne met een persoonlijke, typisch Ierse touch.

De basis van de ‘Go where Ireland takes you’ campagne ligt in een aantal computergegenereerde beelden van Ierland op basis van echte fotografie en de creatieve inspiratie van internationaal reclamebureau Ubachswisbrun/JWT. De landkaarten geven de kijker een gevoel van perspectief en diepte.  Ze verbeelden landschappen, toeristische attracties en iconen, die men kan ontdekken als je in Ierland bent. In combinatie met filmpjes op Ierland.nl waar Ieren over hún Ierland vertellen, beleef je de Ierland-ervaring al via je computerscherm.
 
Met radiospots en online banners wordt weergegeven wat er gebeurt als je van je route afwijkt. Vanaf 1 april zijn 6 verschillende spots voor een periode van 2,5 week te horen op onder andere Q-music, Radio2 en Sky radio, waarmee in totaal meer dan 2,7 miljoen luisteraars worden bereikt. Radio wordt ondersteund door een brede online banner campagne, die tot juni zal lopen en in totaal 8 miljoen unieke bezoekers bereikt. Dit alles wordt ondersteund met direct e-mailings en nieuwsbrieven.  

Deze lokale onderdelen werden mede ontwikkeld door Studio Direct, onderdeel van Ubachswisburn (JWT) gemaakt.
 


Media

Marketing

Economisch