VaynerMedia nu ook van start in Amsterdam

25-04-2023 (09:00) - Bureaus

VaynerMedia EMEA heeft vandaag de officiële opening van haar nieuwste full-service bureau in Amsterdam bekendgemaakt. Een jaar lang werkte VaynerMedia EMEA in en rond Amsterdam aan het opbouwen van klantrelaties en het werven van nieuw talent. Nu opent het bureau officieel een vestiging in de creatieve Nederlandse hoofdstad, met Zalando en Indeed als klanten. VaynerMedia EMEA treedt voor beide bedrijven op als Social Agency of Record (AOR).

De opening van de nieuwe vestiging komt na een snelle uitbreiding van het bureau in het Verenigd Koninkrijk en speelt in op de toenemende vraag naar het unieke reclamemodel van VaynerMedia in heel Europa. Het Amsterdamse bureau dient als extra Europese hub. Het bureau staat bekend om zijn klantgerichte aanpak op het gebied van zowel creatie als media. De missie: werk maken dat raakt, relevant en effectief is. Door niet te vertellen wat een merk wil zeggen, maar in het creatieve proces te luisteren naar wat leeft in de maatschappij.

De opening van de nieuwe vestiging valt samen met de aanstelling van nieuw leidinggevend talent. Zij voegen zich bij het managementteam in Amsterdam. Su May Tan Kool, voorheen Group Brand Director bij 72andSunny, versterkt het team als VP van Client Partnerships, EMEA. Martijn Lasonder, voorheen Strategy Lead bij GoSpooky, versterkt het team als Strategy Director en Post Creative Strategist.

Het bureau heeft op het gebied van strategie, creatie en media al een rijk talentroster afkomstig uit Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en België. VaynerMedia Amsterdam verwelkomt daarnaast opkomende talenten van de vestiging in het Verenigd Koninkrijk: George Godon (Media Director) en Isabel Nicholds (Senior Strategist).

Verspreid over de hele wereld

Gary Vaynerchuk, CEO en Co-Founder van VaynerMedia: “Toen ik begon met VaynerMedia wist ik dat wij over de hele wereld zouden gaan opereren en het was indertijd mijn droom om in de meest creatieve en bruisende steden op aarde werkzaam te zijn. Dat doel hebben we met de oprichting van het kantoor in Amsterdam bereikt. Wij zijn trots en vereerd om hier ons kantoor te hebben. De verscheidenheid aan talent is overduidelijk en onze unieke draai aan hoe voor ons marketing in een moderne wereld eruitziet, zal, denk ik, bij talenten en klanten in zowel het land als de bredere regio in zeer goede aarde vallen.”

Werelden van creatie en media dichter bij elkaar

Daisy Domenghini, MD VaynerMedia EMEA: “Dit momentum in Europa is geweldig en wij zijn blij dat wij een aantal fantastische nieuwe leidinggevende talenten hebben die kunnen helpen bij de groei van ons klantenbestand in de regio. Dankzij hun specialistische kennis van de lokale markt en de bredere EMEA-regio, plus hun achtergrond in hedendaagse merkopbouw zijn zij de perfecte keuze voor een bureau zoals VaynerMedia. Het afgelopen jaar zijn wij ons al bewust geworden van een behoefte in de regio voor onze moderne aanpak ten aanzien van media en reclame en ik denk dat het nu zeker geen geheim meer is. VaynerMedia is hier en het is onze taak om trouw te blijven aan ons model en door te gaan met het bouwen aan merken die de werelden van creatie en media dichter bij elkaar brengen.”

Over VaynerMedia

VaynerMedia is een hedendaags mondiaal creatief- en mediabureau met ervaring in het creëren van relevantie voor klanten en het leveren van daadkrachtige bedrijfsresultaten. Het onafhankelijke bureau werd in 2009 opgericht door Gary Vaynerchuk en heeft kantoren in New York, Los Angeles, Toronto, Londen, Mexico-stad, Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok, Tokio en Sydney. VaynerMedia heeft erkenning gekregen voor hun werk tijdens Cannes Lions, de Clio Awards en The Webby Awards. Klanten in het VK zijn TikTok, Durex, Natwest Group, en WeWork met recente campagnes zoals Duet Roulette van TikTok en Fit Matters van Durex die bijzonder goed presteren. Het bureau is onderdeel van het VaynerX concern.

Over Gary Vaynerchuk

Serie-ondernemer Gary Vaynerchuk is voorzitter van VaynerX, CEO van VaynerMedia en de maker en CEO van NFT-project VeeFriends. Hij wordt beschouwd als een visionair op het gebied van cultuur, merkrelevantie en internet. Gary, ook wel bekend als “GaryVee”, geldt als een van de meest vooruitstrevende denkers in het bedrijfsleven. Hij herkent trends, patronen en verschuivingen vroegtijdig. Door inzichtelijk te maken hoe die consumentengedrag en markten beïnvloeden, helpt hij anderen. Of het nu gaat om opkomende artiesten, e-sport, NFT-beleggingen of digitale communicatie: Gary is een productieve angel investor, die al vroeg investeerde in bedrijven als Facebook, Twitter, Tumblr, Venmo, Snapchat, Coinbase en Uber.
 

Foto, van links naar rechts; Allan Blair, Head of Strategy EMEA & Post Creative Strategist | Su May Tan-Kool, VP Client Partnership | Daisy Domenghini, Managing Director, EMEA | Michelle Fields, People & Experience Manager | Ed Turner, VP of Media EMEA | VJ Anand, Executive Creative Director, EMEA & Global Creative Operations |
Robert Glad, Creative Director | Michael Stedenburg, Project Director
Voorste rij: Martjin Lasonder, Director, Strategy & Post Creative Strategist | Kate Thrumble, VP, Head of People & Experience, EMEA | George Godon, Director, Media | Gary Vaynerchuk, Co-founder & CEO |
Tobias Horracks, Head of Delivery EMEA


Media

Marketing

Economisch