Vijf jaar YouTube agency 5PM

01-05-2023 (11:30) - Bureaus

In 2018 ruilden Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan de bekende wandelgangen van RTL in voor een klein kantoortje zonder ramen en een grote droom: dé nummer één YouTube agency van Nederland worden. Frank de Wit sloot zich bij de club aan als co-founder en Managing director van onder andere de in-house studio en vandaag viert Team5pm haar vijfjarig jubileum als full-service video agency, actief in 26 landen met 110 video-experts en drie kantoren in Amsterdam, Stockholm en Kaapstad.

In het eerste jaar won het bureau de SAN New Kids on The Block-award. In de jaren die daarop volgden, voegde Team5pm hier (inter)nationale bekroningen aan toe, zoals The Webby Awards, The Dutch, European, Global Search Awards en de Grand Prix Content Marketing Awards.

Van start-up naar scale-up

De toenmalige start-up is inmiddels ontpopt tot een internationale scale-up. Als YouTube-specialist én strategische videopartner, brengt Team5pm strategie, contentcreatie, paid en organische distributie en merkonderzoek samen onder één dak. CEO & co-founder Jelmer Wind: “Waar we ooit begonnen op YouTube hebben we onze data-aanpak inmiddels internationaal doorvertaald naar een breed scala aan videoplatforms. Samen met een wereldwijd team van video-experts zijn we internationaal enorm gegroeid. Vanuit onze kantoren in Amsterdam, Kaapstad en Stockholm helpen we toonaangevende merken als Prime Video, Volkswagen en KPN de inzet van video te innoveren."

Verder verduurzamen

Jelmer ziet het verder verduurzamen van de organisatie als een next step voor de komende jaren. “Met een snelgroeiende organisatie als Team5pm, is het cruciaal om de impact die je als bedrijf maakt van tijd tot tijd te evalueren en optimaliseren. In de toekomst, streef ik naar een nóg gezondere bedrijfsvoering om zo een duurzame en sociale impact te maken op onze teamleden, klanten én onze aarde. ”

Data-gedreven aanpak

Data is het fundament voor alle diensten van Team5pm. Tom Schoufs, co-founder & creative cirector: “De afgelopen jaren hebben we een unieke data-gedreven aanpak ontwikkeld. Met onze eigen tech- en data warehouse, zijn we in staat data effectief in te zetten op het gebied van strategie, creativiteit, videoproductie, distributie en merkonderzoek. Zo behalen we voor onze klanten resultaat in elke fase van de marketingfunnel.”

 


Media

Marketing

Economisch