Vitakruid slaat handen ineen met PR bureau Pressure

07-11-2023 (11:24) - Bureaus

Fullservice PR bureau Pressure verzorgt vanaf 2024 de PR voor Vitakruid. Dankzij een pitch en stevig klantportfolio was het supplementenmerk meteen overtuigd van de match.

Vitakruid, bekend van de blauwe potjes, ontwikkelt onder het motto ‘Driven by health’ voedingssupplementen als aanvulling op een gezonde levensstijl. In acht jaar tijd heeft het in het bedrijf, dat in 2000 werd opgericht, een positie veroverd in de supplementenmarkt en is het veertig keer groter geworden.

Groter publiek

Toch gaat de ambitie verder. Door de toenemende interesse voor gezondheid en vitaminen, een groeiend marketingteam en tientallen productintroducties per jaar, is dit voor het supplementenmerk het moment om hun boodschap naar een nog groter publiek te brengen. Dit doen ze door de handen ineen te slaan met Pressure: een bureau dat al campagnes heeft gedraaid en met onder andere LEGO, Jack Daniels, Aperol, Shokz, Sheraton Hotels en Hästens een waardevolle klantenkring kent.

Vitakruid-eigenaar Bob van Inge: “Vitakruid wil zich meer op PR focussen om kennis te verspreiden over een gezonde leefstijl, de zin en onzin én over veilig gebruik van supplementen. We hebben gekozen voor Pressure, een bureau dat sowieso al fan was van onze producten, om ons merk nog verder te laten groeien. Door middel van het verspreiden van wetenschappelijke kennis willen we journalisten en consumenten informeren om betere keuzes te kunnen maken over supplementen.”

Creatieve invalshoeken

Lauréna Rutgers, Account-Director Pressure: “Met de persberichten die Pressure het komende jaar uitstuurt focussen we niet alleen op de producten van Vitakruid, ook zullen we inhaken op grotere thema’s en trends van gezonde leefstijl, voeding en supplementen en andere ontwikkelingen en doorbraken in deze branche.” Op deze manier verwacht het PR-bureau niet alleen de zichtbaarheid en de share of voice van Vitakruid te vergroten, maar ook te bouwen aan hun thought leadership. “Door op zoek te gaan naar creatieve invalshoeken en in te spelen op actuele onderwerpen, presenteren we Vitakruid als ‘innovator en thought leader’ op het gebied van leefstijl, voeding en supplementen en vitaminepreparaten.”  


Media

Marketing

Economisch