Waarom Essent kiest voor ZUID Creatives

04-07-2023 (16:08) - Bureaus

Na een zorgvuldig pitchtraject kiest energieleverancier Essent voor ZUID Creatives als ondersteunende contentpartner. Met video's, animatie, socials, webteksten, banners, infographics, visuals en offline materialen die iets losmaken, worden Essent's interne afdelingen Branding & Media en Corporate Communicatie voortaan ondersteund met hun below-the-line content.

Anandi Grefkens, content director bij ZUID Creatives: 'Van samenwerkingen als deze krijgen we om meerdere redenen goede energie. In de eerste plaats omdat Essent van begin af aan duidelijk gericht is op een langdurige partnership, iets wat we binnen ZUID Agency Group bewust nastreven met al onze klanten. We bedenken en maken graag content als verlengstuk van interne afdelingen. Door Essent's vakinhoudelijke specialisten met korte lijnen te koppelen aan de specialisten binnen ZUID, komen we zonder ruis snel tot de kern. Dat werkt altijd fijn. En omdat we als ZUID Agency Group meer in huis hebben dan alleen contentproductie, denken we ook op strategisch vlak mee over conceptontwikkeling, het ontwikkelen van campagnes en het bedenken en produceren van formats ter ondersteuning van Essent's above-the-line-campagnes.’

Energie van vandaag

Anandi: 'Bij ZUID willen we merken toekomstproof maken. Het was dan ook fijn om tijdens de gesprekken te merken dat het Essent duidelijk ernst is om een actieve, positieve bijdrage te leveren aan de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt. Ze willen niet langer wachten en aan de slag met energie van vandaag.’
‘Als invloedrijke speler hebben ze naast invloed, uitgebreide kennis en ervaring ook een duidelijk voelbare behoefte om onderdeel van de oplossing te zijn voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. Eén van onze jobs-to-be-done is dan ook om doelgroepspecifieke kennis en tips te delen met gerichte eindgebruikers.’

Samen always-on voor een duurzame toekomst

Anandi: ‘ Alles bij elkaar is deze samenwerking een mooie gelegenheid om te laten zien wat we allemaal in huis hebben om Essent's missie binnen de energietransitie goed naar voren te brengen en verder te versterken voor diverse stakeholders op meerdere always-on kanalen.' 


Media

Marketing

Economisch