Wie zijn de kanshebbers voor Film Lion?

26-06-2015 (07:39) - Bureaus

7.18 uur Matige of goede Nederlandse oogst: Cannes 2015 kan voor Wieden+Kennedy Amsterdam niet meer stuk. Het bureau sleept drie nominaties voor de categorie Film - nog steeds beschouwd als een van de belangrijkste Leeuwen - binnen.
 
W+K maakt zaterdag aanstaande kans dankzij twee voor Heineken geproduceerde commercials: ‘The City’ en ‘The Match’. Een eventuele winst zal een bitterzoete nasmaak hebben: enkele weken terug maakte de brouwer bekend te stoppen met de samenwerking met het reclamebureau.
 
De derde shortlistvermelding is voor ‘Imagine’ in opdracht van het Russische S7 Airlines. De campagne won deze week al eerder. 

Ook JWT Amsterdam is in de race voor een Film Lion met ‘Taste the translation’ (Elan, won al Zilver). DDB & Tribal Amsterdam kan winnen met ‘Welcome’ voor Centraal Beheer Achmea. Verder staat ‘Everyday is day one’ (Samsung/72andSunny Amsterdam) op de shortlist Film. 


Media

Marketing

Economisch