WPP investeert in op diversiteit gericht creatief bureau Majority

20-06-2023 (15:44) - Bureaus

WPP kondigt vandaag de verwerving aan van een belang van 30% in Majority, het in de VS gevestigde creatieve bureau dat een multicultureel talentmodel combineert met bekroonde algemene marketingcapaciteiten.

Majority werd in 2021 opgericht door CEO Omid Farhang en Hall of Fame-atleet die mogul werd Shaquille O'Neal, samen met Chief Strategy Officer Asmirh Davis en Chief Marketing Officer Jorge Hernandez. In 2022 voegde het leiderschapsteam van het bureau Chief Culture and Innovation Officer Brandon Butler toe.

Ontwrichtende creativiteit

De belangrijkste klanten van de meerderheid tot nu toe zijn The Coca-Cola Company, de NBA G League en Match Group. In 2022 werd het uitgeroepen tot Adweek's Breakthrough Agency of the Year en Ad Age's Small Agency Newcomer of the Year. Majority werd ook genoemd als een van de meest innovatieve bedrijven van Fast Company, naast WPP en Ogilvy. Het strategische partnerschap tussen WPP en Majority zal een aantrekkelijk en gedifferentieerd aanbod creëren voor de huidige en potentiële klanten van beide bedrijven. Majority is gespecialiseerd in "ontwrichtende creativiteit die cultuur in beweging zet" in verschillende diensten, waaronder reclame, strategische planning, digitaal, merkentertainment, design, productinnovatie, ervaringen, kunst en activisme.

Diversiteit een concurentievoordeel

Het bureau hanteert een op diversiteit gebaseerde aanpak bij het aannemen en ontwikkelen van talent, gebaseerd op de veronderstelling dat grotere diversiteit een concurrentievoordeel is voor het creëren van impactvolle marketing die in de cultuur terechtkomt. Alle C-suite van Majority en meer dan 75% van haar werknemers vertegenwoordigen de BIPOC- en LGBTQ+-gemeenschappen. Majority is gevestigd in Atlanta, een belangrijk centrum voor WPP als basis voor een groeiend aantal klanten en broeinest van creatief talent. Het bureau zal gebruik maken van de nieuwe campus van WPP in de stad, die deze maand haar deuren opende.

Het volgende hoofdstuk

Omid Farhang, oprichter en CEO van Majority, zei: “Ons eerste hoofdstuk ging over het creëren van een vruchtbare voedingsbodem voor een meer diverse talentenmix om het beste werk van hun leven te doen. Ons volgende hoofdstuk wil gaan over het uitbreiden van kansen door middel van schaal, en met zijn wereldwijde bereik, toonaangevende capaciteiten en toewijding aan creativiteit is WPP de ultieme partner om ons te helpen het te schrijven.
Mark Read, CEO van WPP, zei: “We zijn erg onder de indruk van de visie, marktpositionering en traject van Majority sinds de lancering in 2021 en we zijn verheugd om strategische partners in het bureau te worden. We zijn verheugd om met Omid en het team samen te werken terwijl ze geweldig werk blijven doen en onze branche veranderen. 


Media

Marketing

Economisch