WPP lanceert Design Bridge and Partners

20-04-2023 (08:59) - Bureaus

WPP lanceert het nieuwe wereldwijde designpartnership Design Bridge and Partners, voortkomend uit de eerdere fusie tussen Superunion en Design Bridge. Voormalig Design Bridge CEO John Morris is Group CEO van het nieuwe WPP-designpartnership en Jim Prior - voorheen CEO van Superunion - vervult de functie van Chairman. Frank Nas, voorheen de Managing Director van Design Bridge Amsterdam heeft de leiding over zowel Design Bridge en Partners in Amsterdam, als de studio’s in München en Berlijn.

"Wij zijn er 100% van overtuigd dat design één van de krachtigste instrumenten is voor bedrijven", aldus Morris. "Toch zien we overal dat de kracht van design onderbenut blijft. Als Design Bridge and Partners gaan we dat tij keren. Onze missie is het volledige potentieel van design in te zetten voor bedrijven en merken wereldwijd. Het gaat ons bij Design Bridge and Partners om wat design kan teweegbrengen. Hoe design kan helpen oplossingen te realiseren voor zakelijke en maatschappelijke uitdagingen en antwoord te geven op fundamentele vragen in de complexe wereld van vandaag."

Pool aan talent

"Het is geweldig dat we onze opdrachtgevers met dit designpartnership nog meer expertise, ervaring en capaciteit kunnen bieden, stelt CEO Frank Nas. “Voor opdrachtgevers in Nederland betekent dit dat we met 170 medewerkers, die als eenheid opereren vanuit onze studio's in Amsterdam, München en Berlijn, beschikken over een enorm diverse pool van internationaal talent. Het partnership stelt ons daarmee in staat elke designopdracht aan te pakken en voedt onze niet-aflatende ambitie om het beste mogelijke werk te maken."

Impact maken

Design Bridge and Partners is marktleider in elk aspect van merkstrategie en -design, met 850 medewerkers verdeeld over 18 kantoren - waaronder centres of exellence in New York, Sao Paolo, Amsterdam, Singapore, Madrid, Berlijn en Shanghai. Het nieuwe designpartnership legt de focus op de ontwikkeling van nieuw talent en zet in op langdurige klantrelaties. Wereldwijd opereert het Design Bridge and Partners -netwerk als één naadloos geheel, zodat de beste mensen worden ingezet waar zij de meeste impact kunnen maken voor opdrachtgevers als Heineken, Coca-Cola, Mastercard, Diageo, Unilever, Microsoft, Reckitt, Intel, Colgate, Nestlé en NASA.
 


Media

Marketing

Economisch