Wunderman Thompson publiceert 'New Realities: Into the Metaverse and Beyond'

05-05-2022 (14:40) - Bureaus

Wunderman Thompson Intelligence publiceert 'New Realities: Into the Metaverse and Beyond', een analyse en roadmap voor advertising land die voortborduurt op het Into the Metaverse-onderzoek. Het onderzoek toont merken en bureaus duidelijke richtingen in een tech-gebied waar 74% van de mensen denkt dat de Metaverse de toekomst zal zijn.

Uit de metaverse-enquête New Realities: Into the Metaverse and Beyond waarvoor het onderzoek in maart werd gehouden - onder meer dan 3.000 mensen tussen 16 en 65 jaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en China - toont aan dat de bekendheid van de metaverse in minder dan een jaar meer dan verdubbeld is. Terwijl in juli 2021 minder dan een derde (32%) van de term had gehoord, had in maart 2022 bijna driekwart (74%) van de term gehoord.
 

Beperkt begrip van metaverse

Hoewel de bekendheid is toegenomen, blijft het begrip beperkt. Uit het onderzoek blijkt ook dat er onduidelijkheid bestaat over de betekenis van de term: slechts 15% verklaart te weten wat het is en het aan iemand anders te kunnen uitleggen. Hoewel ze niet in staat zijn de metaverse uit te leggen, geloven de consumenten dat het ons leven aanzienlijk zal beïnvloeden, en onder degenen die weten wat de metaverse is, gelooft tweederde dat het levensveranderend zal zijn, terwijl 74% verklaart dat het de toekomst is.
 

Industrieën

Waar consumenten innovatie verwachten zijn onder meer in entertainment, waar 90% van de respondenten deze mening is toegedaan, gevolgd door reclame en detailhandel. Ondertussen denkt 85% dat de metaverse een impact zal hebben op de mode-industrie en ook op de wereld van het werk.

Velen zijn nog bezig met het evalueren van de impact van nieuwe schermgewoonten en de voortdurende vervaging van de virtuele en fysieke wereld:
 
• Retail merkanalyse toont de ontwikkeling van digitaal en fysiek winkelen naast elkaar, met case studies zoals Nike in Roblox, Forever 21's Shop City en Fred Segal's Artcade.
• Het financiële gedeelte van het rapport schetst de topbanken, kredietmaatschappijen en crypto-geletterdheidsprojecten, samen met onderzoek naar de groei van virtuele valuta. De uitkomst is dat deze valuta's een belangrijke economische kracht worden voor zowel bedrijven als landen, nu verschillende landen betrokken raken bij experimenten met nationaal gereguleerde crypto.
• Health and Wellness deelt inzichten in het verdiepen van verbindingen tussen digitale en fysieke zorg voor lichamelijke en geestelijke gezondheid.
• Voedingsmerken zijn in de metaverse gesprongen met restaurants en drankmerken die gebruik maken van de link tussen eten en sociale connectie. Van de Indiase bruiloft van Coca-Cola tot het enige restaurant voor leden van Flyfish waar NFT's worden uitgewisseld als verificatie, deze sector toont echte creatieve flair.
 

Naomi Troni, Global Chief Marketing and Growth Officer bij Wunderman Thompson voegt hieraan toe: "Het is van cruciaal belang dat merken een stappenplan opstellen voor toegang tot de metaverse. Er zijn echter ook zorgen rond privacy, beveiliging en veiligheid. Hoewel onze laatste bevindingen wijzen op vrijwel onbeperkte mogelijkheden voor merken - waardoor ze zich een nieuwe voorstelling kunnen maken van hoe hun producten, diensten en consumentenbetrokkenheid eruit zouden kunnen en moeten zien - moeten we deze nieuwe wereld dus ook voorzichtig betreden."

 


Media

Marketing

Economisch