Zuid-Koreaanse opdracht voor Studio Kluif

20-07-2015 (11:02) - Bureaus

10.00 uur - Om de nieuwe visuele identiteit van de Zuid-Koreaanse regering te vieren heeft het Ministerie van Cultuur, Sport & Toerisme besloten om een speciale publieke tentoonstelling te organiseren.
 
50 designbureaus vanuit de hele wereld zijn benaderd om 2 grafische ontwerpen te maken. Eén ontwerp dient een grafische vertaling van het land van herkomst te zijn en het andere ontwerp een grafische vertaling van hun eigen interpretatie van Zuid-Korea.
 
Michel de Boer van MdB Associates in Nederland + Wang Studio in Shanghai, verantwoordelijk voor de Nederlandse selectie van bureaus, heeft Studio Kluif gevraagd om Nederland te vertegenwoordigen.
 
Studio Kluif benaderde deze opdracht vanuit een totaal andere hoek dan men zou verwachten van een identity project. Ze besloten om een verpakkingsontwerp voor beide naties, resulterend in twee grote dozen. Het ontwerp bestaat uit een typisch ontwerp in de vorm van een infographic, een sterk branding symbool, een gedicht dat de ziel van het volk vertolkt en op de bovenzijde van de doos, het motto van elk land.

Al het verzamelde werk wordt tentoongesteld op 15 augustus tijdens de viering van het 70-jarig jubileum van de Koreaanse onafhankelijkheid en tijdens de IDC Eeum Design Connects 2015 in Gwangju van 17 t/m 23 oktober. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch