#1-frustatie online consument: product niet op voorraad
11-11-2014 (08:01) - Economisch
De drie grootste frustraties van online winkelen zijn het tonen van producten die niet op voorraad zijn (60%), ontbreken van genoeg beschikbare informatie (52%) en wanneer de impressie in de winkel verschilt met de online impressie (47%).
Bovenstaande blijkt uit wereldwijd onderzoek van SDL, een specialist op het gebied van Global Customer Experience Management, onder 3.000 consumenten. Het onderzoek wijst tevens uit dat 90 procent van de respondenten de komende feestdagen een consistente ervaring verwacht via alle kanalen en op alle apparaten die worden gebruikt voor de interactie met een merk. Dit is een stijging van 17 procent ten opzichte van vorig jaar.
De helft van de Sint- en kerstshoppers gebruikt een mobiel apparaat om informatie te zoeken over mogelijke cadeaus, zes op de tien kijkt eerst in de fysieke winkel rond om vervolgens online te bestellen. Het is daarom belangrijk dat merken via alle kanalen en op alle apparaten een consistente klantervaring bieden; iets wat nog niet altijd gebeurt.