Biller sluit partnerschap met Pay. voor betere B2B-betaalervaring

04-10-2022 (10:07) - Economisch

Biller, de buy-now-pay-later startup voor B2B-betalingen, maakt de samenwerking bekend met Pay. Daarmee zetten ze gezamenlijk de Biller-betaaloplossing om achteraf te betalen op de zakelijke markt.

Eerste betaaldienst in Nederland

De samenwerking moet leiden tot een betere betaalervaring en tot 30 procent hogere conversie voor zakelijke gebruikers van de betaaldienst.De gecombineerde dienst is in het laatste kwartaal van 2022 beschikbaar in Europa via het betaalplatform van Pay. Door de integratie op het Pay.-platform beschikken duizenden Europese klanten over de mogelijkheid om Biller in een paar clicks toe te voegen als betaalmethode. Daarmee is Pay. de eerste betaaldienst in Nederland die de dienst van Biller aanbiedt.

Weinig innovatieve betaaloplossingen

In de afgelopen jaren was er in de B2B-markt weinig ontwikkeling op gebied van innovatieve betaaloplossingen, al helemaal als het gaat om zogeheten ‘buy-now-pay-later’ (BNPL)-diensten. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat meer dan 20 procent van de zakelijke kopers nog moet betalen met een betaalmethode die niet hun voorkeur heeft. Dit komt voornamelijk doordat de zakelijke koper niet de mogelijkheid heeft om te kopen op factuur, terwijl dit offline juist de meest gangbare methode is.

"Achteraf betalen levert veel voordelen op voor zowel de zakelijke koper als de verkoper”, zegt Menne Mennes, CCO van Pay. “Wat betreft gebruiksvriendelijkheid van de BNPL-oplossing in de zakelijke markt wordt de consumentenmarkt nog niet geëvenaard. We weten al lang dat een goede user experience bij betalingen zorgt voor hogere conversie, vaak tussen 10% en 30% procent. Zeker in de zakelijke markt, waar het vaak draait om grote bedragen, kan dit veel opleveren. Oplossingen zoals Biller zijn hard nodig."
 


Bureaus

Media

Marketing