Black Friday aanbiedingen? Doe ze 2 weken van tevoren

27-10-2022 (16:22) - Economisch

Hoe bereik je effectief consumenten met Black Friday deals? Uit onderzoek van Spryng komt dat 83% van de consumenten minimaal twee weken van tevoren de aanbiedingen wil ontvangen en ruim 76% van hen spaart ruim een maand voor Black Friday.

Messaging provider Spryng onderzocht de budgetten van consumenten, wanneer de consument zich voorbereidt op de koopjesjacht en welke rol messaging speelt in marketingactiviteiten voor Black Friday. Het onderzoek is gedaan onder 4.000 consumenten tussen de 16 en 65 jaar.

Het juiste moment

Meer dan de helft (56%) van de respondenten zei dat zij graag tot twee weken voor de datum van Black Friday van bedrijven willen horen wat hun acties zijn, terwijl nog eens 27% openstaat voor reclameboodschappen die tot een maand van tevoren worden verzonden.

Sparen

Volgens het onderzoek van Spryng stopt ruim 76% van de respondenten een maand voor Black Friday met actief aanschaffen van niet-urgente aankopen. Deze groep consumenten heeft dus een relatief groot budget te besteden op Black Friday. Dat maakt het nog relevanter om te weten hoe en wanneer organisaties effectief kunnen inspelen op de informatievergaringsbehoefte van de consument.

SMS marketing

79% van consumenten overweegt aankoop na SMS marketing. Uitverkoop-aankondiging-SMS, eenmalige-korting-SMS, of een terug-in-voorraad-SMS zijn het meest populair. Volgens het onderzoek van Spryng overweegt bijna de helft van de shoppers (43%) om via WhatsApp gecontacteerd te worden over Black Friday als die mogelijkheid bestaat. Nog eens 40% overweegt om zich aan te melden voor marketing-sms-jes over speciale aanbiedingen.

Binnen 5 minuten gelezen

Marc Rottinghuis, CEO van Spryng: "Door het groeiende aantal marketingkanalen bestaat er een reële kans dat consumenten die goede aanbieding over het hoofd zien. Ze zien door de bomen het bos niet meer. Een SMS is zeer effectief omdat het vrijwel zeker gezien wordt. 95% van alle SMS-berichten wordt binnen 5 minuten gelezen. Sinds een aantal jaar zien wij een trend waarin het volume van Marketing SMS en Bulk SMS langzamerhand minder werd. Sinds 2021 is daar verandering in gekomen. We zien een significante stijging in het volume van marketinggerelateerde messaging. Je zou kunnen stellen dat marketeers SMS als marketingkanaal aan het herontdekken zijn.”


Bureaus

Media

Marketing