Met deze 5 tips geef jij jouw onderneming een boost

15-06-2022 (14:07) - Economisch

Veel zelfstandig ondernemers willen hun bedrijf alsmaar laten groeien. Als je een door de wol geverfde ondernemer bent, weet je mogelijk precies hoe je dit aanpakt. Helaas weet lang niet iedereen hoe hij zijn bedrijf een boost moet geven. Geldt dit ook voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. In deze tekst zetten wij namelijk 5 tips op een rijtje om je bedrijf een boost te geven.
 

1. Bouw naamsbekendheid op

Wie zijn onderneming een boost wil geven, moet er allereerst voor zorgen dat zijn bedrijf bekend is bij het (grote) publiek. Als er maar weinig mensen zijn die jouw bedrijf kennen, blijft het aantal klanten mogelijk op hetzelfde niveau. Naamsbekendheid opbouwen kan op verschillende manieren. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om te beginnen met adverteren. Is jouw doelgroep verspreid over het hele land? Dan kun je bijvoorbeeld een advertentie plaatsen in een dagblad. Wanneer jij je meer op de directe omgeving richt, is adverteren in een dagblad niet bijzonder interessant. In dat geval kun je beter voor een lokaal of regionaal blad kiezen.
 

2. Zorg dat je goed vindbaar bent

Als niemand je kan vinden, is het lastig om jouw bedrijf een boost te geven. Vandaar dat het ook belangrijk is om aan de vindbaarheid te werken. Denk hierbij niet alleen aan de fysieke vindbaarheid, maar ook aan de online vindbaarheid. De meeste mensen richten zich tegenwoordig immers eerst tot het internet als zij op zoek zijn naar een product of dienst. Zorg er daarom voor dat je een eigen website hebt en dat deze goed vindbaar is.
 

3. Schaf een nieuwe machine of een nieuw voertuig aan

Produceer je zelf producten? Of gebruik je voertuigen om werk te verzetten? Dan kun je jouw bedrijf een boost geven door een nieuwe machine of een nieuw voertuig aan te schaffen. Het voordeel hiervan is dat je meer werk kunt verzetten dan voorheen. Hierdoor kun je de productie opschroeven of meer klussen aannemen. De omzet van jouw bedrijf stijgt hierdoor (als het goed is) alleen maar meer, waardoor je jouw bedrijf zeker een boost geeft door te investeren in een nieuwe machine of een nieuw voertuig.
 

4. Investeer in uitbreiding

Wanneer je in jouw huidige bedrijfspand tegen het plafond zit, is het lastig – of misschien zelfs onmogelijk – om jouw bedrijf een boost te geven. Overweeg in dat geval te investeren in uitbreiding. Door jouw bedrijfspand uit te breiden, is het mogelijk om verder te groeien. Heb je niet de financiële middelen om een uitbreiding te financieren? Dan biedt eenzakelijke financiering uitkomst.
 

5. Kies voor een zakelijk krediet

Voor de aanschaf van een nieuwe machine of nieuw voertuig of het uitbreiden van een bedrijfspand wordt vaak een zakelijke lening gebruikt. Toch kun je als ondernemer ook voor zakelijk krediet kiezen. Wanneer je hiervoor kiest, zet een geldverstrekker een geldbedrag voor je klaar. Je bepaalt zelf hoeveel geld je hiervan opneemt en wanneer je dit doet. Deze financieringsvorm kun je onder meer gebruiken voor werkkapitaal, debiteuren, personeel, voorraden en marketing. 

Bureaus

Media

Marketing