Uitstel van betaling voor Reader's Digest

25-08-2009 (08:33) - Economisch

Reader's Digest, uitgever van naar eigen zeggen het maandblad met de grootste oplage ter wereld, heeft maandag in de Verenigde Staten uitstel van betaling aangevraagd. Dat gebeurde in overleg met de belangrijkste geldschieters, meldt het blad.

Het bedrijf heeft een schuldenlast van 2,2 miljard dollar. Het werkt aan een regeling met de schuldeisers om dat bedrag terug te brengen tot 550 miljoen dollar. In ruil daarvoor krijgen de schuldeisers aandelen en zeggenschap in het bedrijf.

Om tijd te krijgen de plannen uit te werken heeft het een zogenoemde Chapter 11 status aangevraagd. Die biedt bescherming tegen een faillissement. Deze stap betreft alleen de activiteiten in de Verenigde Staten en niet die in andere landen.

Topvrouw Mary Berner zei te hopen dat Reader's Digest, in Nederland bekend als Het Beste, hier financieel sterker uit zal komen. Reader's Digest is niet van plan mensen te ontslaan of onderdelen te verkopen.


ANP

Reacties

Ik kan u perfect uiteggen en zelfs bewijzen wat een van de redenen kan zijn van hun probleem : nl. een groot gebrek aan info uitwisseling tussen de verschillende medewerkers. Ik heb, voor een eenvoudig ja zelfs onnozel dossierke, te maken gehad met VIJF, ja 5, verschillende medewerkersters, waarbij ik telkens terug naar af moest om heel de rimram terug uit te leggen. Nooit bleek er dus interne infouitwisseling. En zelfs nadat een medewerkster mij liet weten dat alles in orde was en dat ik het boek mocht houden OF ZELFS WEGGOOIEN, haar woorden je gelooft je ogen niet, na dat wapenfeit dus, komt er bijna een maand later nog maar eens een rappel om te betalen wat dus bewijst dat die laatste duidelijk gefrustreerde dame geen info doorstroom deed naar de boekhouding. Vermoedelijk omdat ze duideljk razend was omdat ze haar ongelijk aanvoelde maar niet wou toegeven. Een zeer trieste karaktertrek. Dat is nu al bezig van begin mei. Het zou vrij toevallig zijn als dat enkel bij mij zou zijn. Wat een pak verlies aan energie dus geld en dat bijna axiomatisch gelinkt aan ergernis van de klient en bijgevolg een pak negatieve reclame. Dat is nu al bezig van begin mei jl, we schrijven nu 12 oktober wat een resultaat geeft van tot nu toe VIJF maand zever of, zie ik nu één dame per lopende maand. Ik weet eerlijk gezegd aangenamere tijdsbestedingen. Zelfs met dames. Doe daar wat aan. De groeten.
regnier verdonck @ 12-10-2009 12:35 uur

Bureaus

Media

Marketing