Beter Bed wil ons allemaal beter laten slapen

02-09-2022 (16:48) - Marketing

Beter Bed is een campagne gestart om heel Nederland bewust te maken van het belang van beter slapen. De slaapexpert roept slapend Nederland op om hen te steunen in deze missie.
 
Eén op de vijf Nederlanders kampt met een vorm van slaapgebrek. We kunnen volgens de beddenfabrikant gerust spreken van een maatschappelijk probleem en daarom is er nu een landelijke campagne van Beter Bed waarin meerdere slaapexperts oproepen om bewust te worden van dit maatschappelijke probleem. Beter Bed heeft slaapwetenschapper Matthew Walker naar Nederland gehaald om pers en Nederlanders via een livestream te informeren over de impact van dit probleem. Bekijk de talk hier. “Als 50 tot 60% van alle mensen meer gaat slapen, scheelt dat miljoenen euro’s in uitgaven aan de gezondheidszorg”, aldus Walker.
 
Om het belang van beter slapen te benadrukken, heeft Beter Bed een manifest gepubliceerd. Hierin roept het bedrijf op dat er betere voorlichting nodig is over het belang van beter slapen. Doel is om beter slaapgedrag te stimuleren onder Nederlanders. Beter Bed gaat dit nóg vaker doen via eigen platformen, brand ambassadeurs en hun eigen netwerk aan specialisten.
 
John Kruijssen, CEO Beter Bed: “We zien dat een selecte, maar groeiende groep Nederlanders zich steeds bewuster wordt van het belang van beter slapen, ook in de media is hier steeds meer aandacht voor. Desondanks liegen de cijfers er niet om en spreken we in onze winkels veel mensen die een slaapprobleem her- en erkennen. We roepen dan ook iedereen op om ons te steunen in de missie om het belang van een betere slaap op de kaart te zetten. Zo kunnen we samen het maatschappelijke probleem omzetten in een maatschappelijke kans: beter slapen en daardoor beter leven.”
 

Over de campagne

De campagne wordt landelijk uitgerold. Beter Bed zal het manifest publiceren in kranten. Via digitale banners worden Nederlanders opgeroepen dit manifest te steunen. Ook gaan de brand ambassadeurs één jaar lang deze missie kracht bijzetten. De campagne is ontwikkeld door creatief contentbureau qontent matters, in samenwerking met Fjuze (event).
 

Bureaus

Media

Economisch