Breitling opent vernieuwend winkelconcept in Rotterdamse Meent

26-08-2022 (12:39) - Marketing

Breitling opent als eerste Zwitserse horlogemerk een winkel in de Meent en doet dat op een vernieuwende manier. Het merk koos de Meent in Rotterdam als uitvalsbasis voor hun nieuwste winkelconcept, waar de modellen van Breitling onder één dak verkrijgbaar zijn.
 
De boetiek is geïnspireerd op een industriële, vintage loft, maar ademt tegelijkertijd een moderne sfeer. De store is opvallend door de watchbar bij de ingang en de mezzanine. De winkel heeft een oppervlakte van 105m2 en is ontwikkeld in samenwerking met Schaap en Citroen Juweliers.
 
Directeur van Breitling Nederland Jan-Paul ten Hoopen: “Met de opening van de Breitling BTQ aan de Meent, laat Breitling zien een innoverende rol te spelen binnen de luxe horlogemarkt. De modern-retro winkelinrichting is toegankelijk, inclusief én heeft een unieke, complete horlogecollectie. De locatie is met zorg gekozen met de verwachting dat de Meent binnen enkele jaren een prominente rol speelt voor internationale luxemerken en retailers. Wij zijn trots dat Breitling hierin een voortrekkersrol kan spelen.”
 
Naast de nieuwe Breitling boutique, vinden consumenten een certified pre-owned boutique van Schaap en Citroen Juweliers. Breitling moedigt deze nieuwe ontwikkeling binnen de luxe Zwitserse horlogemarkt aan. Door de unieke ligging van de twee winkels, krijgen klanten de keuze tussen een hoogwaardig pre-owned horloge in Schaap en Citroen Juweliers of een nieuw Breitling model in de Breitling store.
 
CEO bij Schaap en Citroen juweliers Mark van Nieuwkerk spreekt van een uniek winkelconcept waarbij pre-owned en new luxury voor het eerst in de Zwitserse horloge geschiedenis samenkomen. “Het is wereldwijd uniek dat wij dit onder één dak aanbieden.”
 

Eenvoudige esthetiek

In de nieuwe Breitling boutique herkennen consumenten de thema’s lucht, zee en land, de drie segmenten waarvoor de Breitling-horloges zijn ontwikkeld. De boutique kent het volledige Breitling-aanbod, inclusief de nieuwe Super Ocean lijn. De collectie gaat terug naar de eenvoudige esthetiek van de originele watersporthorloges SuperOcean Slow Motion uit de jaren '60 en '70, maar dan wel in nieuwe functies en felle kleuren. 

Bureaus

Media

Economisch