Consument nog onzeker over veiligheid Internet

15-11-2006 (11:09) - Marketing

Jörn Vroomen onderzocht het gebruik van internet door consumenten, en bekeek wat het internet aantrekkelijker maakt voor zoek- en aankoopdoeleinden. Zo bekeek hij wat de winkel, internet, telefoon of catalogus aantrekkelijk maakt voor het zoeken van informatie en het kopen van producten. Uit een enquête blijkt dat de winkel om de hoek nog steeds het meest aantrekkelijk is voor zoek- en aankoopdoeleinden. Het gebruik van het internet voor aankoopdoeleinden wordt nog gehinderd door onzekerheden op het gebied van privacy en risico’s. Wel is het internet bezig met een inhaalslag, vooral voor het zoeken van informatie. Catalogus en telefoon vindt men het minst aantrekkelijk. Vroomen promoveert op donderdag 9 november 2006 aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op zijn proefschrift ‘De invloed van internet, de kwaliteit van een aanbeveling en beslissingsstrategieën op keuzes van consumenten’. (Marketingfacts/Molblog)

Bureaus

Media

Economisch