JCDecaux en Van Gogh Museum gaan samenwerken

02-09-2022 (10:23) - Marketing

JCDecaux Nederland en het Van Gogh Museum hebben een samenwerkingsverband gesloten. Deze overeenkomst moet meer zichtbaarheid genereren voor het Van Gogh Museum in Amsterdam. De samenwerking is van start gegaan met buitenreclame voor de tijdelijke tentoonstelling Kleur als Taal, die nog tot 4 september in het museum te zien is.
 
Met het brede aanbod in buitenreclame-objecten zal JCDecaux het Van Gogh Museum onder de aandacht brengen bij de inwoners en bezoekers van Amsterdam. JCDecaux stimuleert wereldwijd diverse culturele projecten. Kunst staat dicht bij één van de pijlers van dit bedrijf: hoogwaardig design.
 
Tot in ieder geval 2024 zal het buitenreclame bedrijf nauw bij het museum betrokken blijven als partner met als doel mensen te inspireren met het werk en leven van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Door middel van Abri’s, Mupi’s, maar ook digitale buitenreclame, zullen de exposities in het Van Gogh Museum de inwoner of bezoeker van Amsterdam niet ontgaan.
 
Walter Kraus, commercieel directeur JCDecaux Nederland: “JCDecaux zet zich al 60 jaar in om steden wereldwijd mooier en leefbaarder te maken. De samenwerking met het Van Gogh Museum geeft een mooie unieke invulling aan deze visie”
 
De eerste buitenreclamecampagne staat in het teken van de tentoonstelling Kleur als Taal, die een overzicht geeft van het werk van de veelzijdige kunstenaar Etel Adnan. In de tentoonstelling, die tot en met 4 september in het Van Gogh Museum te zien is, gaan haar kleurrijke kunstwerken de dialoog aan met meesterwerken van Vincent van Gogh en worden parallellen zichtbaar tussen de kunst van Van Gogh en Adnan. 

Bureaus

Media

Economisch