Pepsi stuurt forens naar Parijs

15-06-2007 (10:40) - Marketing

Gisteren hebben honderden filerijders op de N205 de afslag Parijs kunnen nemen ter hoogte van Vijfhuizen. Iedere automobilist werd daar voor de keuze gezet òf doorrijden naar Parijs, òf naar je werk. Deze vraag werd gesteld door Pepsi, die eerder deze week vaststelde dat 80 procent van de Nederlanders wel eens last heeft van sleur. Uit datzelfde onderzoek bleek ook dat men best wel eens uit de dagelijkse sleur wilde stappen door bijvoorbeeld naar een stad door te rijden. Pepsi stelde de proef op de som en keek hoeveel mensen hun dagelijkse sleur wilden doorbreken en gaf ze de keus bij de afslag Parijs. Eenentwintig enthousiastelingen gingen maar al te graag op dit aanbod in en reden in een colonne van negen 2CV’s spontaan naar Parijs. Niet alleen de ANWB-borden gaven aan dat de afrit Parijs over zeshonderd meter zou volgen, maar een Parijse setting moest de automobilist in de sfeer brengen om een keuze te maken.

Bureaus

Media

Economisch