Pratende Heineken-koelkast te winnen bij Albert Heijn

07-08-2023 (10:39) - Marketing

Ter ere van de 150ste verjaardag van het biermerk introduceert Heineken een nieuwe Beer Fridge: ‘De Koude Kletser’.

Deze groene mini-koelkast is tussen 7 en 20 augustus te winnen bij de aankoop van een krat of sixpack Heineken bij Albert Heijn.

Campagne

In een nieuwe social campagne rondom deze actie heeft Bart, de man van supermarktmanager Ilse uit de reclames van Albert Heijn, de hoofdrol. In de video geeft Bart een borrel bij hem thuis en is hij de eerste die de Koude Kletser heeft weten te bemachtigen. 

Kletsende koelkast

Smart Fridges hebben naast een koelfunctie ook allerlei andere functies zoals boodschappen bestellen en suggesties doen voor gerechten. De Koude Kletser doet ook meer dan alleen het koelen van bier; zodra de deur van de koelkast wordt geopend, klinkt er: ‘Biertje?’.

Otto Esser, Marketing Manager van Heineken Nederland: “Helemaal in de geest van de tijdelijke vervanging van de Heineken merknaam op al onze jubileumverpakkingen, laat Heineken met deze eigenzinnige koelkast zien dat het niet uitmaakt hoe je ons noemt, zolang je het maar gezellig hebt met elkaar. En wat is nou gezelliger dan een pratende koelkast? Daarom klinkt er ook afwisselend ‘Goudgele Rakker’, ‘Bierke’ of ‘Koude Kletser’ als je deur opent om een lekker gekoeld biertje te pakken.”

Johan van der Zanden, Directeur Marketing en Communicatie bij Albert Heijn over de samenwerking: “In de Koude Kletser koelkast van Heineken zagen we direct een product dat Bart en zijn vrienden wel zouden kunnen waarderen. De dikke knipoog naar de Smart Fridge en de setting van een feestje waar de vrienden tegen elkaar opbieden zagen we direct voor ons. Een mooie manier om de verjaardag van Heineken bij Albert Heijn extra bijzonder te maken”.

De actievoorwaarden zijn hier te vinden.

Credits

Adverteerder: Heineken & Albert Heijn
Reclamebureau: Boomerang
Productiehuis: Boomerang
PR-bureau: Newslab 


Bureaus

Media

Economisch