'Single medium strategie werkt'

29-06-2007 (11:05) - Marketing

De inzet van een single medium strategie kan een merk weer tot leven brengen. Met de juiste executie en voldoende inzet zijn met tijdschriften aanzienlijke resultaten te behalen als het gaat om reclamebekendheid, merkbekendheid en koopintentie. In dit multimediale tijdperk werkt een single medium strategie dus ook nog steeds. Dit blijkt uit onderzoek van Sanoma Uitgevers en Unilever. 
Doel van het onderzoek was om de effectiviteit van tijdschriften als single medium vast te stellen. Het betrof een tijdschriftencampagne van het ijsmerk Viennetta. Rondom het merk was al jaren geen communicatie geweest. Het onderzoek moest uitwijzen hoe het medium tijdschriften bijdraagt aan merkbekendheid, reclamebekendheid en aankoopintentie van Viennetta. Boodschap van de campagne: Viennetta is geschikt voor elk moment. Na inschakeling van tijdschriften was de ad awareness met twaalf procent gestegen, net als de merkbekendheid. De koopintentie steeg met meer dan tien procent.

Bureaus

Media

Economisch