SportsLink lanceert hét LinkedIn voor de sportwereld

29-08-2022 (07:00) - Marketing

Tijdens een offline sportevenement bij WePadel in Haarlem lanceerde SportsLink 27 augustus een nieuw en uniek online platform, met de ambitie om uit te groeien tot het grootste sportnetwerk ter wereld.
 
Op SportsLink kunnen sporters, sportexperts en bedrijven door een uitgebreid profiel aan te maken zichzelf online profileren, hun netwerk vergroten, kennis delen en commerciële samenwerkingen starten. Zo halen ze het maximale uit hun sport potentieel. In de eerste fase hebben al meer dan 1500 sporters, deskundigen en bedrijven uit de sportbranche zich aangemeld op het nieuwe, wereldwijde platform en de verwachting is dat het aantal gebruikers na de lancering op 27 augustus snel toeneemt. SportsLink positioneert zich dan ook als het LinkedIn voor de sportwereld.
 

De missing link voor sporters als het bedrijfsleven

Hoewel er jaarlijks wereldwijd honderden miljarden in de sportmarkt omgaan, bereiken veel sporters nooit hun maximale potentie. Vooral door een gebrek aan het juiste netwerk en de financiële middelen. Zo’n 73 procent moet daardoor zelfs hun droom op een professionele sportcarrière vroegtijdig opgeven. Iets wat Benito Maij, drievoudig Olympisch judocoach en mede-oprichter van SportsLink, zelf heeft ondervonden: “In mijn 15 jaar als coach heb ik enorm veel sporttalent verloren zien gaan. De buitenwereld denkt dat alle topsporters succesvol en welvarend zijn, terwijl de meesten zonder sponsoren amper kunnen rondkomen van hun sport. Wij zijn er zeker van dat we met SportsLink een gat in de markt kunnen vullen en van grote waarde kunnen zijn voor de sportwereld als geheel.”
 
Aan de andere kant is het voor bedrijven erg moeilijk om sporttalent te ontdekken en aan zich te binden, omdat veel sporters online slecht vindbaar zijn. Bekende platformen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn bieden namelijk niet de functionaliteiten om jezelf optimaal in de sportwereld te positioneren. SportsLink biedt die mogelijkheden wel. Zo kunnen gebruikers onder andere per sport track records, statistieken en sponsorships aan hun profiel toevoegen.
 

Slimme matchmaking

Het platform gaat bovendien een stap verder door op basis van deze specifieke data atleten en sponsoren via slimme matchmaking aan elkaar te koppelen. Zo worden er voor sporters bedrijven aangedragen die bij hun profiel passen en krijgen bedrijven atleten te zien die voor hen interessant zijn om te sponsoren. Daarnaast hebben gebruikers de mogelijkheid hun producten/diensten onder de aandacht te brengen, worden er connecties voorgesteld, krijgen gebruikers insights in hun profiel performance en kunnen zij verschillende typen content delen in een gebruiksvriendelijke tijdlijn.
 

Rico Verhoeven

Met het nieuwe platform sports.link brengt SportsLink de totale sportwereld met elkaar in verbinding, profiteert iedereen van elkaars ambities en halen zo samen het maximale uit hun sport potentieel. Afgelopen zaterdag drukte niemand minder dan Rico Verhoeven op de knop om het platform officieel te lanceren. Hij is de eerste grote naam in de sport die zijn steun voor het platform uitspreekt en het gedachtegoed achter SportsLink omarmd. De steun van een internationaal gerenommeerde sporter als Verhoeven is een bevestiging dat het concept ook aanslaat bij de top van de sportwereld
 

Over SportsLink

SportsLink is in 2021 opgericht door drievoudig Olympisch-judocoach Benito Maij, sportondernemer Stefan Kraft van Ermel en IT-ondernemer Jurriaan Mijnster. Vanuit de behoefte een online ontmoetingsplek te creëren voor sporters, sportexperts en bedrijven waar alle betrokken partijen zich optimaal kunnen profileren, kennis kunnen delen en hun netwerk vergroten. Inmiddels hebben meer dan 1500 mensen zich aangemeld, waaronder Olympische sporters als Robbert Kemperman (hockeyer), Michael Korrel (joduka), Itzhak de Laat (shorttracker) en Stefan Boermans (beachvolleyballer). Het doel is om uit te groeien tot het grootste sportnetwerk ter wereld.
 

 


Bureaus

Media

Economisch