Studiewinkel.nl laat POV van studenten zien

10-08-2023 (07:00) - Marketing

READY, STEADY, STUDY! is de nieuwe mantra en het thema van Studiewinkel.nl, een coöperatie van educatieve uitgevers voor studenten en docenten.

De bijbehorende campagne is ontwikkeld door ACT.agency en gaat deze maand live.

Studentenleven 

In de merkcampagne staat naast de boeken ook het studentenleven centraal. Door de studenten te ontzorgen wil Studiewinkel.nl laten zien dat er meer tijd overblijft voor de leuke dingen. 

Social media

Om de doelgroep aan te spreken op de plek waar ze de meeste tijd doorbrengen – social media – heeft ACT.agency samen met Abovo Media mediaruimte op YouTube, TikTok, Snapchat en Instagram ingekocht. Naast het gebruik van cutdowns van de videocommercial, haakt het bureau in de campagne vooral in op de POV trend (point of views). Hierin wordt herkenbaar studentengedrag, bijvoorbeeld situaties rondom het kopen van studieboeken, in beeld gebracht.

‘Stoffige markt’ 

Michiel Klein Schiphorst, Partner en Creative Director bij ACT.agency: “Als bureau geloven we dat advertising en content via een geïntegreerde aanpak ontwikkeld moeten worden. Het rijke en tevens simpele thema READY, STEADY, STUDY! is daar het perfecte voorbeeld van. Het is een thema waarmee we jarenlang kunnen bouwen aan het neerzetten van een aansprekend merk als Studiewinkel.nl in de enigszins ‘stoffige markt’ van studieboeken. En dat zowel activerend via onder andere TikTok als via de meer traditionele mediatypen.”

Peter Moedt, Marketing Manager a.i. bij Studiewinkel.nl: “Dat we deze merkcampagne in zo’n korte tijd samen hebben gerealiseerd, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Studiewinkel.nl wil niet alleen een betrouwbare webshop voor studieboeken zijn, maar ook het plezier van de studententijd overbrengen in onze merkbeleving. Dat is met deze campagne absoluut gelukt: de creatieve video barst van het enthousiasme. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met ACT.agency het leven van studenten en docenten nog makkelijker te maken.’’ 


Bureaus

Media

Economisch