VodafoneZiggo blijft hoofdsponsor Ajax

19-06-2024 (11:19) - Marketing

Ajax en VodafoneZiggo hebben hun samenwerking verlengd. Het telecombedrijf tekent bij voor twee seizoenen.

Ziggo is sinds 2015 hoofdsponsor, het huidige contract loopt af in 2025; het nieuwe duurt tot medio 2027, met een optie op verlenging tot medio 2029. In de samenwerking willen de twee partijen meer de nadruk gaan leggen op maatschappelijke initiatieven.

Entertainment

Behalve op de zichtbaarheid van Ziggo binnen Ajax en op rechten rondom wedstrijden, richt de samenwerking zich ook op entertainment. Op Ziggo Sport en online blijven Ajax en VodafoneZiggo exclusieve content aanbieden, zoals voorrondes in het Europees voetbal. Acties via Priority, het klantprogramma van Vodafone en Ziggo, blijven ook onderdeel van het partnership.

De twee partijen zijn bezig om samen meer gemeenschappelijke projecten te ontwikkelen en er wordt een vervolg gegeven aan Silence Social Hate, de campagne van december vorig jaar tegen haatuitingen op social media.

In goede en slechte tijden

Menno Geelen, algemeen directeur a.i. bij Ajax: "We zijn al bijna tien jaar partners en mede dankzij deze onvoorwaardelijke steun kunnen we werken aan een betere toekomst van onze club, aan de resultaten die we willen behalen en aan de impact die we willen maken op én naast het veld. ‘Een betere toekomst voor iedereen’ is een ambitie van VodafoneZiggo waaraan we de komende jaren graag onze bijdrage leveren.”

Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt VodafoneZiggo: “In goede tijden, maar ook in minder goede. Dat is de kern van een écht partnership. Ajax heeft afgelopen maanden belangrijke stappen gezet en we kijken uit naar het komende seizoen en de periode daarna.” 


Bureaus

Media

Economisch