Volkswagen online op één

29-03-2011 (09:30) - Marketing

Respondenten die zich online oriënteren op een nieuwe auto, wijzen Volkswagen aan als favoriete aanbieder. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in maart uitvoerde. De winnaar eindigt ruim boven Peugeot en Alfa Romeo in de ranglijst. Op Volkswagen na blijkt de voorkeur van de respondenten sterk verdeeld over de markt. De respondenten gaven in totaal 201 individuele beoordelingen over 53 verschillende websites.
 
Volkswagen.nl is de best bezochte website van de branche. 45% van de respondenten komt erop terecht. De website scoort vervolgens eerste plaatsen op de thema’s Web Imago, Kwaliteit en Gebruiksvriendelijkheid. Uiteindelijk wijst 17,5% van de respondenten Volkswagen aan als favoriet.
 
Peugeot staat zowel qua vindbaarheid als eindscore op de tweede plaats. 32,5% van de respondenten bezoekt Peugeot.nl tijdens de vrije oriëntatie. De respondenten geven vooral goede waarderingen voor Informatiewaarde en Vertrouwen. 7,5% kiest voor een auto van Peugeot.
 
Alfa Romeo eindigt als derde, ondanks een matige online vindbaarheid. Slechts 12,5% van de respondenten weet de website te vinden. AlfaRomeo.nl scoort een eerste plaats op Vormgeving en een tweede plaats op Eerste Indruk. Alfa Romeo weet uiteindelijk toch 5% van de respondenten te overtuigen.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch