Zomerse smartlap om personeel in zonnepanelen te werven
Zonnegilde, een bedrijf uit Kampen wat gespecialiseerd is in zakelijke zonne-energie, heeft personeel nodig.
Zij lanceren daarom een wervingscampagne die bestaat uit een smartlap met videoclip waarin een ode wordt gebracht aan het leven op het dak.
Dakatures
Voor elke openstaande vacature van het bedrijf is een nieuw lied geschreven, van financieel administratief medewerker, tot servicecoördinator en monteur. De nummers over de vacatures oftewel de dakatures vertellen over het werk in de zonne-energiesector is. De volledige lijst met nummers is te vinden via Spotify.
Smartlap ‘van Maandak tot Vrijdak’
In de videoclip zijn de medewerkers van Zonnegilde aan het dansen op het dak. De zanger begint het eerste couplet met: “Een nieuwe dag, een nieuw begin. De zon is aan het schijnen en je hebt weer zin. Stap in je bus met een flinke lach. Je neemt de laatste slok en gaat weer aan de slag. Samen met je maten op de vloer of op het dak. De sfeer is lekker los, maar de panelen liggen strak. In zon wind of regen, je knalt in alle drie. Het voelt niet eens als werk bij Zonnegilde energie.”
Gerard de Ruiter, algemeen directeur van Zonnegilde: “Lange vacatures lezen is geen pretje. Bovendien laten die niet zien hoe bijzonder mooi het werk op en rondom het dak is. Dat moet je voelen. En dat gevoel hebben we geprobeerd te vangen in deze songs.” Het doel is dat het nummer ‘van Maandak tot Vrijdak’ ook daadwerkelijk in de Top-40 terechtkomt.