19 maart: meer lokale politiek in de media

07-03-2014 (08:11) - Media

Lokale politieke partijen krijgen steeds meer aandacht in de gedrukte en online media in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart. Hun aandeel in alle berichtgeving over de verkiezingen steeg met bijna 12% naar zo'n 300 artikelen. 
 
In de gedrukte media eist de Partij van de Arbeid nog altijd de meeste aandacht op met 14% 'share of voice'. Online zijn er weinig verschillen tussen de partijen, waar de VVD, de PvdA, D66 en het CDA ongeveer evenveel aandacht krijgen. Het totale aantal gedrukte en online publicaties over de gemeenteraadsverkiezingen liep op met 10% naar bijna 2200. Dit blijkt uit de Politieke Monitor van week 8 (17-23 februari).
 

In de regionale gedrukte media krijgen lokale partijen het meeste aandacht ten opzichte van de landelijke partijen: zij werden genoemd in 75 artikelen. In lokale gedrukte media (huis- aan huisbladen) krijgen het CDA en de PvdA de meeste aandacht. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch