24/7 Comedy Central
02-10-2013 (08:21) - Media
Vanwege het succes van Comedy Central gaat deze zender vanaf 1 november 24 uur per dag uitzenden. Afgelopen maand gaat wederom de boeken in als de beste september maand ooit voor Comedy Central.
Het marktaandeel tussen 9.00 uur en 02.00 uur bedroeg in de doelgroep 20-34 jaar 4,9%. Hiermee blijft Comedy Central in de doelgroep 20-34 jaar de 6de zender van Nederland voor Veronica en RTL 7. In de doelgroep 20-49 jaar was het marktaandeel 3,0%.
Maurice Hols, General Manager Comedy & Entertainment: ‘De zender die zes jaar geleden succesvol in Nederland werd geïntroduceerd heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. De zender behaalt record na record en zit in het meest succesvolle jaar sinds de lancering. Ik ben erg trots dat Comedy Central zo is gegroeid. We gaan met het team aan de slag om de 24-uurs zender optimaal neer te zetten. Dit geeft ons de mogelijkheid om een nog breder aanbod te gaan aanbieden dat nog meer aansluit op de vraag van onze fans.’
Overigens behaalde een andere zender, Discovery Channel, met 5,1% haar hoogste september marktaandeel ooit in de doelgroep Man 20-49. In vergelijking met september vorig jaar betekent dit een groei van 55%. Hierdoor was Discovery Channel in de doelgroep Man 20-49 de 6e zender van Nederland en laat daarmee onder andere concurrenten RTL5 en Veronica achter zich.