Begin voetbalseizoen domineert social TV ratings

11-09-2013 (00:00) - Media

In de maand augustus zijn maar liefst 1.133.963 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De Champions League wedstrijd tussen PSV en Milan op 20 augustus was in deze maand het meest getwitterde programma met 72.122 tweets.


Onder invloed van het grote voetbalaanbod was Nederland 3 in deze maand de grootste zender wat betreft het aantal TV gerelateerde tweets. Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.


In de top 10 over de  maand augustus zijn maar liefst zeven plekken ingevuld door een voetbalwedstrijd. The Voice of Holland is een vaste gast in de top 10. Opvallend is de achtste plek voor de uitzending van Zomergasten met als gast Wouter Bos. Net geen primeur voor de top 10 is de uitzending van de One Direction special op 10 augustus bij kinderzender Nickelodeon, goed voor 7.062 Tweets. 
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch