Bereik van mobiele advertenties verdubbeld

21-02-2014 (08:22) - Media

Het bereik van mobiele advertenties is begin dit jaar bijna verdubbeld, vergeleken met 2013. Dit blijkt uit het Citrix Mobile Analytics Report voor het eerste kwartaal van 2014. Dit rapport biedt inzicht in het gedrag van gebruikers van mobiele devices en de factoren die bepalend zijn voor de gebruikerservaring van mobiele diensten. 
 
Het rapport is gebaseerd op een onderzoek onder gebruikers van mobiele diensten, in opdracht van Citrix. Dit zijn de meest opvallende resultaten uit het onderzoek: 
 
Het aantal mensen dat wordt bereikt met mobiele advertenties is ten opzichte van 2013 bijna verdubbeld. Op dit moment ontvangt nog slechts één op de twintig mobiele gebruikers video-advertenties. Citrix verwacht dat dit aantal sterk zal gaan groeien, onder meer door de introductie van auto-play voor video-advertenties door Facebook in december 2013. Wat opvalt, is dat 59 procent van de respondenten denkt dat mobiele advertenties niet meetellen voor hun maandelijkse databundel. 
 
Gezondheidsapps groeien het snelst van alle soorten apps. De populairste gezondheidsapps hebben betrekking op fitness en hardlopen, afvallen en voeding. Citrix voorspelt een toename van de impact van gezondheidsapps op het dataverkeer door de populariteit van wearable devices zoals Nike+, FuelBand en Pebble. 
 
68 procent van de respondenten is licht verslaafd aan tenminste één van de spelletjes op hun mobiele device. 10 procent van de mobiele gebruikers speelt spelletjes via hun mobiele netwerk, Citrix verwacht dat dit aantal zal stijgen. 
 
De introductie van Vine en de integratie van video in Instagram (Facebook) hebben een groot aandeel gehad in de groei van het aantal gedeelde video’s. De gedeelde data op sociale netwerken bestaat nu voor 32 procent uit video, foto’s zorgen voor 63 procent van het dataverkeer, en tekst 5 procent. 
 

 


Reacties

Misschien handig om een volgende keer te vermelden dat het onderzoek niet in Nederland is gehouden?
Niels Bruinsma @ 21-02-2014 09:17 uur

Bureaus

Marketing

Economisch