Bestedingen tv-reclame: +3,3%
04-03-2015 (00:00) - Media
De netto bestedingen voor tv-reclame zijn in 2014 uitgekomen op 964 miljoen euro, een stijging van 3,3 procent. Vorig jaar werd 850 miljoen euro besteed aan spot advertising en 114 miljoen aan non-spot advertising.
De online video platforms van de SPOT-zenders realiseerden in 2014 een groei van maar liefst 70 procent en kwamen uit op 21 miljoen euro. SPOT verwacht dat de groei van de tv-markt doorzet in 2015.
Michel van der Voort (directeur SPOT): ‘Tv heeft zich fantastisch hersteld. Mede onder invloed van een record kijktijd in 2014 is de positie van televisie in de mediamix nog groter geworden. Adverteerders waarderen de aanhoudende kracht van tv; het in korte tijd genereren van een hoog bereik met kwalitatieve content biedt maximale impact. De online video platforms zorgen voor een aanvulling van het bereik dat elk jaar meer toeneemt. Kortom, een goed perspectief om mee te groeien op het verdere herstel van de economie in 2015.’
SPOT