Bever lanceert Buitentijd, het grootste outdoormagazine van Nederland
26-11-2018 (14:24) - Media
Buitenwinkelketen Bever heeft afgelopen vrijdag Buitentijd gelanceerd. Met een printoplage van 450.000 is Buitentijd het grootste, gratis outdoormagazine van Nederland. Het blad, dat zonder extern contentbureau of uitgever is ontwikkeld, speelt een belangrijke rol in de vernieuwde crossmediale contentstrategie van de buitenwinkelketen en is een mooi voorbeeld van hoe journalistiek en contentmarketing hand in hand gaan.
Het magazine zal viermaal per jaar verschijnen, gericht op de seizoenen. In deze uitgave staat onder andere een interview met 3 op Reis-presentatrice Nienke de la Rive Box over hoe bijzonder alleen over de wereld reizen is. Verder deelt programmamaker Floris Kortie zijn liefde voor buiten, klassieke muziek en zijn speciaal voor Buitentijd samengestelde Spotify-playlist. Het magazine staat vol met tips en tricks om deze winter optimaal en veilig te genieten. Ook vind je er musthave winter gear, hemelse hikes, een lekker winters recept en een inspirerend wintersportavontuur waarbij zeilen en toerskiën in Noorwegen samenkomen.
verspreiding Buitentijd
Met een printoplage van 450.000 exemplaren is Buitentijd het grootste outdoormagazine van Nederland. Hiervan worden 250.000 exemplaren naar zogenoemde look-a-likes van de vaste klanten verstuurd. 50.000 exemplaren komen op sport- en horecagelegenheden in de grote Nederlandse steden te liggen. Verder kan iedereen Buitentijd gratis meenemen vanuit een van de 42 Bever-winkels en tot slot wordt altijd een exemplaar met webbestellingen meegestuurd.