Bezuinigingen treffen FD en BNR
13-02-2009 (10:22) - Media
De FD Mediagroep (FDMG), uitgever van Het Financieele Dagblad, radiozender BNR Nieuwsradio en diverse websites, schrapt 18 procent van de voltijdbanen. Deze maatregel is nodig vanwege de krimpende advertentiemarkt.
Ook wordt er gesneden in de kosten voor de inkopen en het marketingbudget. FDMG wil met deze maatregelen 10 procent op de kosten besparen.
Algemeen directeur Jacques Kuyf benadrukt dat de verslechterde advertentiemarkt de bezuiniging en reorganisatie noodzakelijk maakt. ‘De oplage van Het Financieele Dagblad is begin 2009, in vergelijking met dezelfde periode in 2008, met 7 procent gestegen. Bovendien zijn de luistercijfers van BNR Nieuwsradio nog nooit zo hoog geweest en zijn onze websites leidend in de zakelijke markt. De producten van de FDMG worden hoog gewaardeerd door onze lezers en luisteraars, maar de inkomsten uit advertenties vallen fors tegen.’
Kuyf bracht gisteren de werknemers van de FDMG op de hoogte van de plannen.