Blaadje voor GIO

19-07-2010 (10:58) - Media

In een oplage van bijna 50.000 exemplaren verschijnt binnenkort een uniek glossy magazine met de naam GIO. Het 68 pagina’s tellende tijdschrift is volledig gewijd aan Giovanni van Bronckhorst, die afgelopen zondag in de WK-finale zijn laatste wedstrijd speelde als aanvoerder van het Nederlands elftal en die zondag 25 juli zijn grootse loopbaan echt besluit met een afscheidsduel tegen Real Mallorca, dat hem door de Rotterdamse club Feyenoord is aangeboden. GIO, dat in de winkel los verkrijgbaar zal zijn voor 3,95 euro en gratis wordt gestuurd naar Legioenleden van Feyenoord, is een eenmalige uitgave van Feyenoord Magazine. Volgens hoofdredacteur Raymond Salomon moet GIO gezien worden als ‘een fraai cadeautje en een eerbetoon aan Van Bronckhorst’, die zich als klein jongetje bij Feyenoord meldde, sportief het allerhoogste bereikte bij Europese grootmacht FC Barcelona en bij Oranje maar in zijn hart altijd eerst en vooral Feyenoorder bleef.
In de afscheidsspecial bewijzen tal van prominenten, uit binnen- en buitenland en van binnen en buiten de sport, geheel belangeloos hun eer aan Van Bronckhorst. Onder hen de schrijvers Anna Enquist en Abdelkader Benali, striptekenaar Toon van Driel en vele van zijn oud-ploeggenoten en vrienden als Dennis Bergkamp, Henrik Larsson en kersvers wereldkampioen Carles Puyol. Bovendien is het blad voorzien van exclusief materiaal doordat Giovanni’s vrouw Marieke van Bronckhorst nauw betrokken was bij de totstandkoming en bijzondere (jeugd)foto’s van de verdediger uit het familiealbum aanleverde. In een uitgebreid interview en een eigen column praat ze bovendien open over hoe zij en haar man elkaar vonden, wat hem voor haar nog altijd zo bijzonder maakt en over de leuke en minder fijne kanten van het leven als spelersvrouw.


 


Bureaus

Marketing

Economisch